جشنواره موسیقی بومی مازندرانی لیلِم با حضور گروه های بین المللی در مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره موسیقی بومی مازندرانی لیلِم با هدف ارتقای فرهنگ موسیقی بومی، شناسایی و جذب استعدادهای ناشناخته‌ حاشیه‌ البرز، آشناکردن مردم این منطقه با موسیقی سرزمین‌ شان، ایجاد فضایی پویا و بانشاط در منطقه و گردهم آوردن هنرمندان و هنردوستان در کنار هم شکل گرفت.

وی افزود: این جشنواره با حضور گروه‌ های موسیقی از استان‌ های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان، قزوین و دو گروه بین‌المللی موسیقی از جمهوری آذربایجان و افغانستان هفتم تا دهم آذرماه در مازندران برگزار می شود.

جاودانی با بیان این که این جشنواره شامل دو بخش رقابتی و جنبی است، گفت: در بخش رقابتی هنرمندان مازندرانی در رشته های تک‌نوازی سازهای بومی شامل دوتار، دِسَرکوتن، سرنا، قِرنه، لگن، کمانچه محلی، للِه وا و آواز محلی و نیز گروه‌نوازی مازندرانی ، صبحِ روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته  در سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر به اجرا و رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: بخش جنبی جشنواره شامل اجرای موسیقی زنده توسط گروه‌ های بومی از استان‌ های گلستان، گیلان ، سمنان و قزوین و کشورهای افغانستان و جمهوری آذربایجان است که روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در سالن هلال احمر ساری،  سالن بصیرت بهشهر و سالن ولیعصر(عج) آمل برگزار خواهد شد.

وی افزود: آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم دهم آذرماه  در محل سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر مازندران ساری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ م

مازندران میزبان هنرمندان موسیقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.