اتحادیه اروپا فقط ۱۰ روز به «ترزا می» فرصت داد تا پیشنهاد خود را برای اجرایی کردن طرح خروج انگلیس از این اتحادیه بهبود بخشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی نیوز؛ در آستانه برگزاری نشست ماه دسامبر، اتحادیه اروپا ۱۰ روز به «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، فرصت داد تا پیشنهاد خود را برای اجرایی کردن طرح برکسیت بهبود بخشد، در غیر این صورت نمی‌تواند با سران اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات تجاری با انگلیس پس از برکسیت، به توافق برسد.

اگر دولت ترزا می‌ و اتحادیه اروپا نتوانند بر سر مذاکرات تجاری به موفقیتی دست یابند، زمانی برای پرداختن به دیگر مسائل مورد بحث دو طرف وجود نخواهد داشت و همین امر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۹ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مذاکرات تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا از آن جهت حائز اهمیت است که لندن باید به فعالان اقتصادی اطمینان دهد سرمایه آن‌ها در این کشور در معرض خطر نیست و همچنین سرمایه گذاران را متقاعد کند هیچ ضرورتی برای خروج دارایی هایشان از انگلیس وجود ندارد.

«دونالد توسک»، رئیس شورای اروپا، پس از دیدار با ترزا می‌در بروکسل و با انتشار یک توییت اعلام کرد: ما نیاز داریم تا ۱۰ روز آینده یک پیشرفت چشمگیر در تمام زمینه‌های برکسیت، از جمله ایرلند، از سوی انگلیس مشاهده کنیم.

موضوع توافق بر سر مرز‌های ایرلند شمالی، روز جمعه و همزمان با در آستانه فروپاشی قرار گرفتن دوبلین، با بن بست جدی مواجه شد.

توسک در ادامه گفت: هنوز هم امکان به توافق رسیدن ۲۷ مقام اتحادیه اروپا در نشست ۱۴ و ۱۵ دسامبر وجود دارد، البته به شرط اینکه انگلیس پیشرفت چشمگیری در ارتباط با محقق کردن سه شرط اصلی اتحادیه داشته باشد. فقط در این صورت است که مذاکرات تجاری، سال آینده آغاز خواهد شد.

توسک، نخست وزیر سابق لهستان، در ادامه تاکید کرد: هنوز مسائل مورد چالش زیادی میان دو طرف وجود دارد.

با توجه به اینکه نخست وزیر ایرلند پیش از این تهدید کرده بود اگر ترزا می‌پیشنهاد مناسبی درباره محدوده مرزی این کشور ارائه ندهد، او نیز رای گیری خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را وتو خواهد کرد، لندن کار سختی در راضی کردن مقامات اروپایی در پیش دارد. در این پرونده، اتحادیه اروپا جانب ایرلند را گرفته است.

 

انتهای پیام/

مهلت ۱۰ روزه اتحادیه اروپا به انگلیس درباره برکسیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار