۸۰ درصد ازصنایع استان فارس به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نبی الله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: نزدیک به ۸۰ درصد ازصنایع فارس به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز و تحت نظارت دائم هستند که ساخت و تکمیل سیستم تصفیه فاضلاب  سایر صنایع استان در دستور کار بوده و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۸ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۱۵۰ مورد بازدید از واحد صنعتی، معدنی و خدماتی استان به منظور کنترل و رفع آلودگی انجام شده، افزود: به ۹۳ شکایت رسیدگی و در ۸ ماه اخیر برای ۷۵۰ واحد صنعتی، معدنی و خدماتی در استان فارس به علت ایجاد آلودگی و رعایت نکردن مسائل زیست محیطی اخطار رفع آلودگی صادر شد که تعداد ۵۲۰ واحد اقدامات لازم را برای رفع آلودگی انجام داده اند.

مرادی بیان کرد: به استناد تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده نام واحد‌های صنعتی که در طول سال آلایندگی این واحد‌ها بر اساس بازدید و اندازه گیری انجام شده در فهرست صنایع آلاینده استان ثبت می‌شود که در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۶۶ واحد صنعتی در فهرست مذکور ثبت شده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: در راستای حفظ محیط زیست استان نظارت بر تمامی واحد‌های صنایع آلاینده بوسیله کارشناسان محیط زیست در ساعت‌های مختلف به صورت سرزده  انجام و اقدام به نمونه برداری غبار‌های خروجی از دودکش کارخانه‌های آلاینده می‌کنند که این امر نقش بسزایی در کنترل صنایع بزرگ استان فارس به طور شبانه روزی دارد.

مرادی ادامه داد: تعدادی واحد صنعتی به سیستم  آنلاین اداره کل پیوسته اند که کنترل به صورت لحظه‌ای و شبانه روزی انجام می‌شود و با فعالیت ۷ آزمایشگاه فعال و معتمد در استان فارس پارامتر‌های آلاینده واحد‌های صنعتی و خدماتی مورد سنجش قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ت

تجهیز صنایع فارس به سیستم تصفیه فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار