آمار طلاق در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور پایین‌تر است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: آمار طلاق در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ‌حجت الاسلام ایراهیم حمیدی در کارگروه بررسی مشکلات اجتماعی طلاق در زاهدان آمار بالای طلاق و اعتیاد را از مهمترین معضلات کنونی کشور دانست و گفت: آمار طلاق در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور پایین‌تر است.


وی افزود: مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد، رواج شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و شبکه‌های مجازی از علل طلاق در استان است.

حمیدی گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده و اعتیاد و فقر نیز زمینه ساز بسیاری از مشکلات در جامعه شده است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: خانواده رکن اساسی جامعه بوده و سنگ بنای حیات جامعه است، بنابراین بحث طلاق معضلی است که متاسفانه وضعیت خانواده‌ها را متزلزل و در حالت اضطراب قرار داده است.

حمیدی در مورد علل و عوامل افزایش طلاق در استان بیان کرد: عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، فردی و شخصی از مهمترین علل و عوامل است که در بحث علل اجتماعی می‌توان به اعتیاد همسران، ازدواج تحمیلی، دخالت اطرافیان، زیاد بودن مهریه، ارتباط نامشروع قبل از ازدواج و خشونت‌های خانوادگی اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

پاین بودن آمار طلاق در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار