آب بندان سوخته کلا قائمشهر با سرمایه گذاری ۲۱۰۰ میلیون رسال مرمت و بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، هادی رستمیان مدیر دفتر مشارکت مردمی و طرح‌های زودبازده شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به ضرورت مرمت و بازسازی برخی از آب بندان‌های استان از جمله آب بندان سوخته کلا قائمشهر، از پایان عملیات مرمت و بازسازی آن خبر داد و گفت: در سال جاری ۲۱۰۰ میلیون ریال برای این طرح هزینه شد.

وی به لایروبی کف، مرمت و بازسازی دیواره‌ها و شیب داخلی آب بندان‌ها و بازسازی و اصلاح سازه خروجی این آب بندان اشاره کرد و افزود: برای افزایش حجم اّب بندان سوخته کلا که حدود ۲۵ هکتار است، ۳۰ هزار متر مکعب خاکبرداری شد.

رستمیان با تاکید بر ضرورت مشارکت ذینفعان در امر مرمت و بازسازی آب بندان‌ها تعداد آب بندان‌های استان را ۸۰۰ قطعه با حجم ۳۷۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی که برای این مهم انجام شده است در نظر داریم کار بازسازی و مرمت ۵۰ آب بندان مهم استان که در اولویت مرمت و بازسازی قرار دارند، طی دو سال آینده به اتمام برسد.

نیک اختر مدیر امور منابع آب قائمشهر گفت: ۶۹ قطعه آببندان در شهرستان قائمشهر با وسعت حدود ۳۰۰ هکتار وجود دارد که بالغ بر پنج میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره می‌شود و نیازمند لایروبی است.

وی افزود: چهار قطعه آببندان در روستا‌های قائم شهرامسال با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال لایروبی شدند.

مدیرامور منابع آب شهرستان قائمشهر گفت: از مجموع بیش از ۸۰۰۰ هکتار شالیزار قائم شهرحدود ۳۰ درصد این زمین‌ها از طریق آب بندان‌ها آبیاری می‌شوند و ۶۴ قطعه آب بندان‌ها نیز با استفاده دو منظوره تحت پوشش پرورش ماهیان گرمابی هستند.

انتهای پیام/آ

بازسازی آب بندان سوخته کلا قائمشهر با اعتبار میلیونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.