فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقاومت و رشادت های تکاوران در طول 8 سال دفاع مقدس دشمن را به زانو در آورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ امیر دریادارخانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز پس از خطبه های نماز جمعه گرگان گفت: در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ، دشمن تصور می کرد نیروی مسلح از آمادگی لازم برخوردار نیست و می تواند با حمله به ایران ظرف مدت یک هفته جشن پیروزی خود را در تهران برگزار کند اما مقاومت و رشادت تمامی نیروها بخصوص نیروی دریایی پاسخی کوبنده به آنان بود.

وی به عملیات های نیروی دریایی در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: این نیرو در عملیات مروارید توانست با انهدام دو شاهرگ حیاتی اقتصاد رژیم بعث را فلج و همچنین با مقاومت 34 روزه تکاوران توانست بندر خرمشهر و آبادان دو نقطه حساس اقتصادی ایران را حفظ کند.

دریادار خانزادی ادامه داد: از سال ۸6 که نفتکش ها و کشتی های تجاری ما مورد تهدید دزدان دریایی قرار گرفت ما با اعزام 50 ناو به آبهای آزاد ومحافظت بیش از 4 هزار و ۲۰۰ کشتی و نفتکش مقتدرانه در دریا حضور داشتیم.

وی همچنین گفت: حدود 90 درصد صادرات و واردات کشور از طریق دریا انجام می شود و تامین امنیت دریا از اهمیت بالایی برخوردار است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: 70 در صد کره زمین را آب فرا گرفته و بیش از 90درصد تجارت جهان از طریق دریا انجام میشود و همه برای بهره وری بهینه از دریا می کوشند.

وی افزود: نیروی دریایی برای بومی سازی تجهیزات دریایی می کوشد و تعدادی شناور و زیر دریایی به دست نیروهای ما ساخته شده که در آینده ای نزدیک ناو موشک انداز سپر با ویژگی های منحصر به فرد به ناوگان دریایی اضافه می شود.

خانزادی ادامه داد: استان گلستان از پتانسیل خوبی برخوردار است و باید بکوشیم از این ظرفیت ها ارتباط با جوامع و افزایش ارزش افزوده بکوشیم.

به مناسبت موفقیت نظامیان نیروی دریایی ایران و به ویژه مقاومت ناوچه پیکان در برابر حمله دریائی و هوائی ارتش عراق در ۷ آذر ۱۳۵۹ این روز، روز نیروی دریایی نامگذاری شد.


انتهای پیام/ی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.