در سفر استاندار خوزستان و هیات همراه به استان کرمان ، اجرای موفقیت آمیز طرح های اقتصاد مقاومتی در منطقه گلباف کرمان بررسی شد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، این سفر در پی توصیه اقای روحانی رئیس جمهور به استانداران سراسر کشور مبنی بر الگو گرفتن از طرح های اقتصاد مقاومتی استان کرمان صورت گرفته است .
 شریعتی استاندار خوزستان در این سفر از روند اجرای طرحی بنام کارافرینی اجتماعی که با حمایت یک نهاد اقتصادی غیر دولتی در گلباف اجرایی شده است دیدن کرد و در نشستی با کارشناسان و مجریان ، جزئیات و مزایای اجرای این طرح را بررسی کرد .
بگفته  حسین زاده مدیرعامل نهاد اقتصادی معین منطقه گلباف ، طرح کارآفرینی اجتماعی در گلباف با شعار هر خانه یک کارخانه و مبتنی بر توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی اجرا شده و ظرف چند ماه در این شهر کوچک بیش از 180 فرصت شغلی پایدار ایجاد کرده است .
دراین طرح افراد با دریافت تسهیلات قرض الحسنه و گذراندن دوره های آموزش مهارت ورزی ، در منزل کسب و کارهای خرد راه اندازی می کنند و در تمام طول مدت کار ؛ از طراحی محصول و تامین مواد اولیه تا بازاریابی و فروش از خدمات مشاوره ای و حمایتی نهاد معین اقتصاد مقاومتی برخوردار هستند.
 شریعتی استاندار خوزستان در پایان این بازدید گفت :ما هم در خوزستان طرح های اشتغالزایی متعددی را شروع کرده ایم و درپی توصیه  رئیس جمهور ، به کرمان آمدیم تا نحوه اجرای طرح های اشتغالزایی این استان را هم از نزدیک بررسی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: بهره گیری از تجارب استان کرمان به روند اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در خوزستان شتاب بیشتری ببخشد.
براساس طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان، این استان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم شده است و حمایت از اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در هر یک از مناطق به یکی از شرکت های بزرگ و توانمند غیردولتی فعال در استان واگذار شده است .
انتهای پیام/ی

استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار