سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد 2 هزار و 553 کارگاه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی از سال 92 تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی ساداتی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از عملکرد بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از سال 92 تاکنون پرداخت و گفت: ایجاد و راه‌اندازی دو هزار و 553 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با اشتغال‌زائی سه هزار و 561 شغل مستقیم و غیر مستقیم و صدور سه هزار و 500 گواهی مهارتی از اقدامات بسیج سازندگی در چند سال اخیر بود.

سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح‌ها شامل پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، گلخانه، زعفران، دام سنگین، بلدرچین، قارچ خوراکی، شترمرغ، پرورش کبک، صنایع تبدیلی و ... بوده که با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان ایجاد شده‌اند.

وی به اقدامات عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در طول این سال‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد این پروژه‌ها 762 مورد است که 110 پروژه شامل کتابخانه‌، گلزار شهدا، احداث جاده بین مزارع، خانه عالم، خانه بهداشت، غسل‌خانه، ساخت یادمان شهدا و ...تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

این مسؤول از در دست اجرا بودن 17 پروژه عمرانی خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل احداث و تکمیل مصلی، یادمان شهدا، خانه عالم و کتابخانه است که پیشرفت فیزیکی برخی از این طرح‌ها بیش از 75 درصد است، ضمن اینکه تعداد پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در دست اقدام 35 پروژه است.

ساداتی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران به اقدامات بسیج در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و یادآور شد: طی سال 92 تاکنون 758 تیم آموزشی و درمانی تک تخصصی و چند تخصصی به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان اعزام شدند و خدمات رایگان به روستائیان ارائه کردند.

سخنگوی بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 15 بیمارستان صحرایی در نقاط محروم و کم‌برخوردار استان برپا شد که شانزدهمین چادر صحرایی بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب مقرر شهید ستار اورنگ مستقر می‌شود.

وی از باسواد شدن 3 هزار و 900 نفر در طرح انتقال، تحکیم و سوادآموزی خبر داد و گفت: بسیج سازندگی استان برای کنترل ریزگردها و جلوگیری از بیابان‌زدائی کاشت نهال در 50 هکتار از اراضی هم‌مرز با استان خوزستان را انجام داده است.

این مسؤول اضافه کرد: در طی این سال‌ها 3 هزار گروه جهادی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند، ضمن اینکه 70 درصد مشاغل ایجاد شده توسط بسیج در مناطق روستایی بوده است.

ساداتی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 300 بسته معیشتی در میان گروه‌های هدف ، افراد بی‌سرپرست و افراد نیازمند توزیع می‌شود.

انتهای پیام/غ

باسوادی بیش از 3 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.