رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور گفت: هر پرواز هواپیما که از فرودگاه‌ها انجام می‌شود به اندازه ٢٠ هزار اتومبیل هوا را آلوده می‌کند.

هر پرواز به اندازه ٢٠ هزار اتومبیل هوا را آلوده می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سهراب مشهودی، رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور و طراح مکان‌یابی ساختمان‌های بلند و ضوابط بلندمرتبه سازی در تهران در نشست تخصصی بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی منطقه ٢٢ تهران بیان کرد: برای اولین بار در طول تاریخ تراکم فروشی توسط ١١ وزیر مصوب و باب شد و بعدا همه تقصیر‌ها به گردن شهردار‌ها افتاد که در تهران هم به صورت ساده شروع به تراکم فروشی کردند.

وی ادامه داد: در سال ٧٤ به کرباسچی شهردار وقت نامه نوشتم که بلند مرتبه سازی برای تهران بزرگ لازم است، اما اینگونه که عمل میکنید در آینده به شکل علمی هم نمی‌توانیم به آن رسیدگی کنیم.

رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور افزود: در گزارشی هم که برای کرباسچی فرستدم نوشتم عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری که در جواب برایم نوشت: گر تو بهتر میزنی بستان بزن. (خنده حضار)

مشهودی اضافه کرد: در آن زمان ضابطه‌ای ارائه دادیم که بر اساس آن شکل ساختمان‌ها یکسان می‌شد که مورد استقبال کارشناسان قرار نگرفت.

وی افزود: بعد از لغو ضابطه مکان یابی بلند مرتبه سازی چندین برج و ساختمان در تهران روی گسل ساخته شد.

رئیس گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور گفت: هر پرواز هواپیما که از فرودگاه‌ها انجام می‌شود به اندازه ٢٠ هزار اتومبیل هوا را آلوده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
واحد چرا ندارند؟ یعنی هواپیما صدی چند میسوزونه؟
آخرین اخبار