مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از وجود بیش از 180 چاپخانه فعال در استان کرمان خبرداد.

وجود بیش از 180 چاپخانه فعال در استان کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدرضا علیزاده،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از وجود بیش از 180 چاپخانه فعال در استان کرمان خبرداد و افزود: برخی مشکلات مالی سبب شده تا تعدادی از این چاپخانه‌ها نتوانند دستگاه‌ها و سیستم خود را به روز کنند.

وی از اعطای تسهیلات ایجاد کسب و کار و رونق اشتغال توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: از آنجا که به ‌روزآوری در صنعت چاپ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چاپخانه ‌داران می‌توانند برای ارتقاء دستگاه‌ها و سیستم خود و برای دریافت تسهیلات به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه بیش از دو دهه از تشکیل هیئت نظارت بر چاپ کتاب در استان کرمان می‌گذرد اظهار داشت: استان کرمان جزو پنج استان اول کشور و پیشگام در این حوزه است.

وی با بیان اینکه تسهیل در صدور مجوز چاپ کتاب یک اتفاق بزرگ است که به روند چاپ و نشر کتاب در استان کرمان کمک زیادی می‌کند، تصریح کرد: 70 ناشر فعال در استان کرمان داریم که از این تعداد عده‌ای در سطح ملی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از 200 مولف فعال در استان تصریح کرد: سالانه بیش از 300 مجوز چاپ کتاب در استان کرمان صادر می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه به‌روزرسانی دستگاه‌ها و بهره‌گیری از نیروهای متخصص و توانمند در ارائه کار با کیفیت اهمیت زیادی دارد گفت: خوشبختانه پس از سال‌ها بخش اعظمی از روزنامه‌ها و نشریات استان در خود استان چاپ می‌شود.

انتهای پیام/ح

180چاپخانه مجوز دار در کرمان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار