مدیر کل تعاون استان خراسان شمالی گفت : هم اکنون 85 درصد جمعیت از دانش آموختگان دانشگاهی خراسان شمالی شاغل هستند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، حسن نوری مدیرکل تعاون  کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در استان از میانگین کشوری پایین تر است ، گفت : اکنون 15 ممیز 6 دهم درصد از دانشجویان در حال تحصیل و یا دانش آموختگان دانشگاهی بیکار هستند اما نرخ بیکاری این قشر در سطح کشور 20 درصد است.

وی افزود : اکنون 60 درصد از جمعیت استان فعال اقتصادی و 40 درصد غیر فعال اقتصادی است.

نوری گفت : از کل جمعیت دانشجویان فعال اقتصادی کشور 80 درصد شاغل و 20 درص معادل یک میلیون و 300 هزار نفر بیکار هستند.

وی از نبود همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی انتقاد کرد و افزود : امسال اعتبار مشاغل خانگی در خراسان شمالی در مقایسه با سال گذشته  13 برابر شده و به 200 میلیارد ریال رسیده است .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی بانک های صادرات ، سپه و تجارت عامل پرداخت اعتبارات مشاغل خانگی هستند اما هنوز اعتباری پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد : سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ازای هر فرد مستقل ، 50 میلیون ریال بود که امسال در مصوبه جدید که توسط بانک مرکزی ابلاغ شد به 200 میلیون ریال افزایش یافته است .

نوری افزود : تاکنون 369 طرح با ارزش 50 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده اما هنوز اعتباری پرداخت نشده است و انتظار می رود تا پایان امسال ، پرداخت این اعتبارات شتاب گیرد.

وی گفت : سقف این تسهیلات برای افراد پشتیبان هم از 750 میلیون ریال به یک میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام/ط

افزایش اعتبارات مشاغل خانگی در مقایسه با سال گذشته   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.