رئیس بسیج سازندگی فارس گفت: خدمات‌رسانی به هفت روستای زلزله زده کرمانشاه به سپاه فجر استان واگذار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحمید اسماعیلی رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: منطقه‌ای که سپاه فجر استان فارس خدمات‌رسانی به آن را انجام می‌دهد، منطقه زرین‌جوب در حدود پنج کیلومتری پل ذهاب است.

وی افزود: بعد از زلزله کرمانشاه همزمان اکیپی از بسیج سازندگی، بسیج مهندسی و آماد و پشتیبانی سپاه فجر فارس در مناطق زلزله‌زده حضور یافته و تا به امروز مشغول خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف هستند.

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر نیز علاوه بر توزیع ارزاق عمومی توسط بسیجیان استان فارس در منطقه زرین‌جوب، خدمات پزشکی و همچنین خدمات اجتماعی و مددکاری نیز به زلزله‌زدگان در حال انجام است.

وی از ارسال ۲۴۳ تن غذا در قالب ۳۰ کامیون به مناطق زلزله‌زده خبرداد و اظهار داشت: این کمک‌ها در نواحی مقاومت بسیج شیراز و شهرستان‌های فارس جمع آوری شده و در بین زلزله‌زدگان در حال توزیع است.

اسماعیلی به برنامه‌های اجرا شده در منطقه‌ای که سپاه فجر استان فارس برای خدمات‌رسانی به آن عهده‌دار شده است اشاره کرد و گفت: در گام نخست با همکاری دهیار، اعضای شورا، فرماندهان پایگاه مقاومت و جمعی از معتمدان مسائل و مشکلات روستانشینان بررسی و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی شد.

وی بیان کرد: در مرحله دوم، اسکان موقت مردم زلزله‌زده در کانکس‌ها آغاز و این روند نیز با تهیه کانکس‌ها توسط خیران در حال انجام است تا بتوانیم مردم را از سرما و باران در امان نگه داریم.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس افزود: درخواست ما از مردم برای کمک در خرید کانکس‌های اسکان، حمام و سرویس‌های بهداشتی است و امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی همچنین از اعزام گروه‌های متخصص ۳۰ نفره به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبرداد و تصریح کرد: هر ۱۵ روز یک تیم متخصص از ناحیه مقاومت شهرستان‌های فارس برای ارائه خدمت به زلزله‌زدگان و کمک به بازسازی خانه‌های آنان عازم کرمانشاه می‌شوند که نخستن گروه نیز از سپاه فیروزآباد اعزام شدند.
انتهای پیام/ر

اسکان موقت مردم زلزله‌زده کرمانشاه در کانکس‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار