مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مدافعان حرم سلحشورانی هستند که سر دادند تا سرافرازی برای این مرز و بوم آفریده شود.

مدافعان حرم سر دادند تا سرافرازی برای این مرز و بوم  آفریده شود/داستان کوتاه فرصتی برای انتقال مفاهیم بزرگ استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار داوود عامری مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه هفتمین جایزه ادبی یوسف که عصر امروز (چهارشنبه اول آذر) در حوزه هنری برگزار شد، با تبریک حول ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: هفته بسیج یادآور مردان بی نام و نشانی است که امیدواریم قدردان این روزهای و سال‌های حماسه، ایثار و مقاومت باشیم.

وی با بیان اینکه باید قدردان مدافعان حرم باشیم، گفت: مدافعان حرم سلحشورانی هستند که سر دادند تا سرافرازی برای این مرز و بوم آفریده شود.

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: اهالی ادب و هنر صاحبان فخر و افتخار ملت هستند و وظیفه بزرگی در حوزه دفاع مقدس بر عهده دارند.

سردار عامری با اشاره به اینکه ادبیات دفاع مقدس با خلق جذابیت ادبی می‌تواند پیام‌های ویژه‌ای را در قالب داستان‌های کوتاه ارائه کند، ادامه داد: داستان کوتاه عصاره داستان‌های بلند است. داستان کوتاه با نگرش عمیق هنری با استفاده از لطافت‌های داستانی مفاهیم بلندی را منتقل می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه داستان کوتاه برای انتقال مفاهیم روش ارزشمندی است که در دنیا کاربرد زیادی دارد. رسانه‌های مطرح دنیا نیز از این روش برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کنند و در موزه‌های دنیا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مفاهیم دور از طریق داستان کوتاه نزدیک می‌شوند، تأکید کرد: امروزه بسیاری از کارهای ارزشمند در دنیا از مفاهیم داستانی شکل می‌گیرد؛ اما ما باید به مفهوم دفاع مقدس به عنوان یک گنج و ذخیره نگاه کنیم و ذخیره فرهنگی برای حال و آینده کشور ایجاد کنیم؛ استفاده از داستان کوتاه برای تجسم بخشیدن به داستان های دفاع مقدس تأثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما در ایران می‌توانیم از داستان کوتاه استفاده ارزشمندی داشته باشیم اظهار کرد: باید فکری نو با محیا کردن شرایط داشته باشیم چون داستان کوتاه روشی در ادبیات است که می تواند ما را به مفاهیم عمیق نزدیک کند. 

سردار عامری در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندانی که برای دفاع مقدس داستان می نویسندند در واقع به ارزش های دفاع مقدس احترام گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار