سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به منظور ارتقاي سلامت زنان باردار توصيه هاي تغذيه اي به آنان ارائه داد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ دکتر زهرا عبداللهي،سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت : اضافه وزن و چاقي يکي از بزرگترين مشکلات بهداشتي و عامل خطر براي بسياري از بيماري هاي دوران بارداري است. طي مطالعات انجام شده در ايران حدود40 درصد زنان در سنين باروري 15 تا 34 ساله دچار اضافه وزن و چاقي هستند.

وي افزود: بهتر است خانم هاي باردار از سرخ کردن غذاها اجتناب كرده و حتي الامکان به شکل آب پز، بخارپز و کبابي مصرف شوند، چربي اطراف گوشت و پوست مرغ را قبل از پخت، جدا و از مصرف آنها خودداري كرده و از شير و محصولات لبني کم چرب استفاده کنند.

دکتر عبداللهي توصيه کرد: به جاي بكاربردن سس هاي چرب در تهيه سالاد از چاشني هايي مثل آبليمو، سرکه، آبغوره، آب نارنج استفاده کرده و از تنقلات پرچرب مثل چيپس، پيراشکي و شکلات اجتناب كنند همچنين مصرف فست فودها را كه حاوي چربي زيادي هستند مثل سوسيس، كالباس و پيتزا بايد محدود شود.

وي با بيان اين که کاهش مصرف مواد قندي يكي از راه هاي پيشگيري از چاقي در اين دوران است ، خاطر نشان کرد: لازم است زنان باردار از ميوه هاي تازه به جاي شيريني و شکلات در ميان وعده ها استفاده كنند و مصـــرف دوغ کـم نمک و بــدون گـــاز، آب و آب ميــوه هاي طبيــعي را جايگزين نوشابه هاي گازدار كنند.

سرپرست دفتر بهبود تغذيه در ادامه يادآور شد: خانم هاي باردار براي افزايش دريافت فيبر بايد روزانه از سبزي خوردن، سبزي هاي محلي يا سالاد همراه غذا استفاده كرده، از ميوه هاي تازه به عنوان ميان وعده و به جاي نان هاي سفيد از نان هاي سبوس دار استفاده کنند. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار