مینایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی در کشور

معاون پژوهشی  دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت از تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی خبر داد.

ارسال 100 مقاله به دبیرخانه تحقیقات بازی‌های دیجیتال / تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی‌بهروز مینایی‌ معاون پژوهشی  دانشکده‌ کامپیوتر‌ دانشگاه علم و صنعت در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای امروزه‌ تأثیر زیادی در رفتار و منش‌ نوجوانان دارند‌، در همین راستا دانشگاه علم و صنعت‌ همایش تحقیقات‌ بازی‌های دیجیتالی را با هدف معرفی‌ کردن بازی‌های مناسب فرزندان ایران زمین‌ برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: 100 مقاله‌ به دبیرخانه‌ جشنواره تحقیقات بازی‌های دیجیتال‌ ارسال شده است که به صورت شفاهی‌ و پوستر‌ بعد از گذر از مرحله‌ داوری‌ در 6 پنل‌ به صورت همزمان‌ نمایش داده می‌شود.

مینایی‌ با بیان اینکه‌ این جشنواره‌ در ابعاد‌ زمینه‌ فنی الگوریتم‌ و معماری‌های طراحی برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره‌ سعی می‌شود ابعاد اخلاقی، حقوقی‌ و روان شناختی‌ بازی‌ها به صورت مقاله‌ فرهنگ‌سازی‌ شود‌؛ این همایش‌ یک فرصت‌ پژوهش و بررسی را برای بازی‌ سازان‌ بازی‌های رایانه‌ای ایجاد می‌کند.

ارتقاء سطح صنعت بازی در همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال‌

وی تأکید کرد: یکی از اهداف‌ برگزاری‌ همایش‌ تحقیقات بازی‌های دیجیتال‌ ارتقاء سطح صنعت بازی است و در این همایش‌ 2 مهمان خارجی در زمینه تأثیر بازی‌های رایانه‌ای سخنرانی می‌کنند.

مینایی‌ اظهار کرد: در حاشیه برگزاری همایش کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های ویژگی‌های بازی، اجزای‌ بازی‌ موارد روان‌شناختی تأثیرگذاری‌ و تأثیرپذیری‌ انواع بازی‌های رایانه‌‌ای برپا می‌شود.

وی ادامه داد: هدف کلی این همایش ارائه آخرین دستاوردهای بازی‌های رایانه‌ای در قالب‌ پژوهش است تا بازی‌های متناسب فرهنگ ایرانی – اسلامی تولید شود.

مینایی‌ یادآور شد: 55 بازی رایانه‌ای به دبیرخانه همایش‌ ارسال شده است که از میان آن پنج بازی انتخاب و به بازی برتر‌ 20 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه‌ جهت تولید انبوه آن اهدا‌ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار