همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) جشن 3 هزار نفری در سالن فردوسی همدان برگزار می شود.

برگزاری جشن 3 هزار نفری در سالن فردوسی همدانفرماندار شهرستان همدان در نشست هماهنگی مراسم عيد آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) از برگزاری جشن 3 هزار نفری همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) خبر داد.

وی برگزاری مراسم سوگواری و جشنهای مناسبتی را در راستاي تکريم مقام معصومين عليه السلام ضروری دانست و افزود : همان کيفيتی که در مراسم سوگواری دو ماه اخير شاهد بوديم، در ايام ولادت نيز پيش بينی کرده و جشن و سرور را در اعياد به بهترين وجه داشته باشيم.

علی تعالی تاکيد کرد : بايد در ايام ولادت حضرت وليعصر (عج) نيز برنامه هايي با هدف سرور  و شادی شيعيان و محبان اهل بيت فراهم کنيم و از اين فرصت برای بيان معارف مهدويت و وظايف برای همه بخصوص جوانان استفاده کنيم .

وي با بيان اينکه مسائل فرهنگي نبايد سازماني شود افزود : بايد برنامه هاي مذهبی را مردمي کرد همان طور که در سالهاي اول پياده روي اربعين همه هيات ها توقع اقدام های دولتی و نهادی را داشتند اما بتدريج کمک های مردمی جای بروکراسی ها را گرفت .

وي تصريح کرد : تاثير کار مردمی در ايام اربعين هم اثر گذار است و هم به بهترين کيفيت صورت مي پذيرد به نحوي که ما در اين ايام پياده روي اربعين بدون هيچ برنامه اي شاهد استقبال، اسکان و پذيرايی از زائرين حضرت اباعبداله در هيات های مذهبی شديم تا جايی که کيفيت اين اقدام ها از ساختار های سازمانی بسيار جلوتر بود .

اين مقام مسئول قرار گرفتن همدان در مسير پياده روي ايام اربعين را نوعي روزي مذهبی دانست و خاطر نشان کرد : توزيع 22 هزار وعده غذايی طی يک شبانه روز در شهرستان همدان برای زوار پياده اربعين حسينی (ع) بنايي مردمی داشته و برگرفته از زوار پذيری عراق و ايمان قلبی مردم است .

وي تاکيد کرد : وظيفه دولت و دستگاه های ذيربط در هماهنگی ها ، پشتيبانی و تامين امنيت بوده و هست اما اصل خدمت در اين راه توسط مردم ساماندهی و ارايه مي شود .

تعالی بيان داشت : در ايام ولادت و سرور اهل بيت مي توان از ظرفيت بالای پياده راه فرهنگی ، اجتماعی ، تجاری و تاريخی همدان با مشارکت تشکلهای مردمی و صنفی برخوردار شد .

رئيس بنياد فرهنگی مهدی موعود (عج)استان همدان نيزگفت : نظام اسلامی ايران همواره مورد هدف و هجمه قرار دارد و امروز استکبار جهانی در ترس تبديل نظام يمن ، سوريه ، عراق و افغانستان به حکومتی اسلامی و قدرتمندی همچون ايران است .

حجت الاسلام سيد مرتضي حسني حلم افزود : بنياد فرهنگی مهدی موعود (عج) در دو سال فعاليت خود دو رويکرد تعميق بخشی و موج آفرينی را در مراسم هاي مذهبی پيگيری می کند .

وی ادامه داد : اين بنياد در طول سال سلسله نشست هاي تخصصی مهدويت را براي طيف های گوناگون مردمی از قبيل طلبه ای ، دانشجويی، کارمندی ، دانش آموزی و خانواده ای ايجاد کرده است .

گفتنی است در اين جلسه هماهنگی های لازم براي برگزاری جشن 3 هزار نفری آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در سالن فردوسی با مديريت موسسه فرهنگی آل طه در روز چهارشنبه 8 آبان بعمل آمد .

انتهای پیام/د.ا

جشن 3 هزار نفري همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولي عصر (عج) در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.