رئیس علوم پزشکی شهید بهشتی:

سالانه تنها ۲۰ مجوز درمان برای خارج از کشور صادر می‌شود/ خودکفایی ایران در زمینه خدمات پزشکی

آقاجانی گفت: ایران در خدمات پزشکی به خودکفایی دست پیدا کرده است و بسیاری متخصصان منطقه در ایران تربیت می‌شوند.

سالانه تنها ۲۰ مجوز درمان برای خارج از کشور صادر می‌شود/ خودکفایی ایران در زمینه خدمات پزشکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی‌ رئیس‌ علوم پزشکی شهید‌ بهشتی‌ و معاون درمان سابق وزارت بهداشت در مراسم‌ افتتاحیه‌ نهمین کنگره‌ اندویورولوژی‌ و یورولاپاراسکوپی‌ گفت: خوشبختانه رشته‌ اندویو‌رولوژی و اورولوژی‌ دستاوردهای‌ بزرگی‌ در کشور‌ و دنیا داشته است‌ و متخصصان‌ زیادی‌ در داخل کشور‌ برای تأمین نیاز‌ مردم در این رشته‌ تخصصی‌ تربیت‌ شده‌ است‌.

وی ادامه داد: با پیشرفت‌های خوب‌ رشته‌ اندویورولوژی‌ و اورولوژی‌ ایران در برخی‌ کشورهای منطقه‌ نیز حضور دارد‌ و متخصصان‌ برای آموزش‌ این رشته‌ تخصصی‌ به ایران می‌‌آیند.

آقا‌جانی عنوان کرد‌: از حیث‌ علمی و تحقیقاتی‌ محققان‌ اندویورولوژی‌ و اورولوژی‌ در کشور‌  جایگاه‌ برجسته‌ای دارند‌ بسیاری از مقالات آنها در کتب‌ مرجع‌ این رشته‌ استفاده شده است‌.

توریسم‌ پزشکی باید در ایران افزایش پیدا کند

رئیس علوم پزشکی شهد بهشتی‌ با بیان اینکه خوشبختانه‌ ایران از نظر خدمات پزشکی به نوعی‌ از خودکفایی‌ دست پیدا کرده است، افزود: اکنون تمام رشته‌های تخصصی‌ پزشکی‌ همه خدمات‌ پیشرفته‌ را به مردم ارائه‌ می‌کنند‌.

آقاجانی‌ تأکید کرد: در هیچ رشته‌ای به جز پزشکی‌ در ایران نتوانستیم‌ به این دستاورد دست پیدا کنیم‌.

وی با بیان اینکه در وزارت بهداشت هر سال به کمتر از 20 بیمار مجوز خروج از کشور‌ برای درمان‌ صادر می‌شود، ادامه داد: تنها بیمارانی که مبتلا به تومورهای‌ قاعده جمجمه‌ شده باشند‌ برای استفاده از دستگاهی‌ به نام سایبر‌نایف‌ یا نوعی رادیوتراپی‌ به خارج از کشور‌ سفر می‌کنند‌ به زودی‌ در دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی این دستگاه‌ راه‌اندازی می‌شود تا نیازهای‌ ما را مرتفع‌ کند و با راه‌اندازی این دستگاه‌ حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای درمان‌ به ایران سفر خواهند کرد.

آقاجانی‌ خاطرنشان‌ کرد: جایگاه خوب ایران از نظر پزشکی به این معنی نیست که نیاز به مبادلات بین‌المللی نداریم، بلکه استادان ما باید‌ به خارج از کشور سفر کنند و با حضور در کنگره‌های بین‌المللی‌ از به روزترین‌ دستاوردهای‌ پزشکی دنیا‌ اطلاع پیدا کنند، همچنین باید دانشمندان‌ خارجی به کنگره‌های برگزار‌ شده در ایران دعوت شوند تا دستاوردهای‌ پزشکی‌ در کشور ارتقاء پیدا کند و به روزترین‌ خدمات پزشکی‌ در کشور به مردم داده شود‌.

رئیس علوم پزشکی شهید بهشتی‌ با تأکید بر اینکه باید‌ توریسم‌ پزشکی در ایران افزایش پیدا کند، عنوان کرد: در ایران ساختارهای‌ خوبی داریم که اگر آنها را ساماندهی‌ کنیم‌ می‌توانیم‌ خدمات خوبی به بیماران خارجی بدهیم‌ نگاه ما در حوزه پزشکی‌ نباید‌ به جمعیت‌ 80 میلیونی ایران باشد بلکه‌ باید جمعیت 400 میلیونی منطقه را مدنظر‌ قرار دهیم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار