سیزدهمین کنفرانس جهانیICCN به میزبانی پکن برگزار شده و در جریان این رویداد فرهنگی تندیس هنرآشیقی زنجان در دستان دبیر کل قرار ICCN ، گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ این کنفرانس با دعوت موسسه آموزشی چند فرهنگی یسوند چین، کار خود را در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ شروع و در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۷ مصادف با ٢٩ آبان ماه به پایان رساند.

در این کنفرانس، اکبر کریمی، مدیر مسئول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس زنجان به همراه آشیق ستار خدایی، هنرمند آشیقی این شهر، گوشه‌هایی از داستان بهرام و گولو خندان را که در قالب پرده‌خوانی و هنر نقالی و آشیقی بود به اعضای ICCN ارایه دادند.

در این رویداد تندیس هنر آشیقی زنجان توسط اکبر کریمی به دبیر کل ICCN اهدا و سپس پرده نقالی داستان بهرام و گولو خندان توسط اعضای شرکت‌کننده از ICCN، امضاء شده و توسط موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس به‌عنوان خاطره فرهنگی زنجان به موسسه آموزش چند فرهنگی یسوند چین اهدا شد.

 

شهردار آلجمسی، پس از دریافت این حکم، از اعضای ICCN جهت حضور و شرکت در این جشنواره که با مشارکت شهر والنسیا و با برگزاری مجمع عمومی سال ٢٠١٨ همراه خواهد بود دعوت به‌عمل آورد که موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس از زنجان نیز در لیست دعوت‌شدگان قرار داشت.

در فرآیند برگزاری این رویداد، پیشنهادات فرهنگی، هنری موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس به اعضای ICCN، ارائه شد که رئیس دانشگاه فولکلند هندوستان، بعنوان عضو ICCN و UNESCO پیشنهاد رسمی خود را جهت برگزاری فستیوال فرهنگی، هنری شهر زنجان، به این موسسه اعلام کرد.
انتهای پیام/ر

 

ارایه هنر عاشقی زنجان در قالب پرده ای نمایشی در پکن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.