سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اجلاس رؤسای جمهور ایران، سوریه، ترکیه و روسیه راهکار جدید برای ثبات و تأمین امنیت در منطقه است.

اجلاس ایران، ترکیه، روسیه و سوریه راهکار جدید برای ثبات و تأمین امنیت در منطقه استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگازان جوان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران و در حاشیه اجلاس جهانی "محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها" درباره اجلاس ایران، ترکیه و روسیه، اظهارکرد: اجلاس سران در سوچی یکی از نقاط عطف، اساسی و تعیین کننده در ثبات و صلح در سوریه است.

وی ادامه داد: این اجلاس خوشبختانه در زمانی برگزار می شود که آخرین پایگاه های خباثت، کینه توزی و خصومت گروه های تروریستی در سوریه برچیده شده است و با شکست فاحشی مجبور به عقب نشینی شدند.

سخنگوی وزارت مور خارجه تاکید کرد: مقاومت و تلاش برای مبارزه با تفکر افراطی داعش باید با جدیت تمام نه تنها در جهان اسلام بلکه در تمام جهان ادامه یابد.

قاسمی بیان کرد: نشست رؤسای جمهور ایران، سوریه‌، ترکیه و روسیه در سوچی می تواند راهکار جدید و نقشه راهی برای ثبات و تأمین امنیت در منطقه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: این مذاکرات با تصمیمات که در آن اتخاذ می شود می تواند تا حد زیادی ثبات و امنیت را به منطقه برگرداند.

وی افزود: گروه های تروریستی، حامیانشان و کسانی که گروه های افراطی را مسلح کردند در آینده به تلاشهای مذبوحانه خود برای ایجاد ناامنی، بی ثباتی در منطقه، شکاف در جهان اسلام و مسلمانان اقدام کنند که ما به هوشیاری و هوشمندی ملل و دولتهای اسلامی نیاز داریم.

انتهای پیام/

 

پیامدهای اجلاس ایران، ترکیه، روسیه و سوریه در سوچی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار