در هفته کتابخوانی دو پروژه کتابخانه عمومی در شهرستان‌های مشگین‌شهر و گرمی افتتاح می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیزخانی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل امروز در مراسم آیین تکریم مقام کتابدار که در سالن بیضای اردبیلی برگزار شد اظهار کرد: در هفته کتابخوانی دو پروژه کتابخانه عمومی در شهرستان‌های مشگین‌شهر و گرمی افتتاح می‌شود که با این دو کتابخانه جدید تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۷۵ باب خواهد رسید.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۶۱‌هزار نسخه کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان امانت داده شده است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ کتاب صوتی توسط داوطلبین تهیه شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

عزیزخانی ادامه داد: ۶ نشست کتابخوانی و ۱۴ نشست معرفی آثار با همکاری فرهیختگان و نویسندگان استانی در کتابفروشی اندیشه و کافه‌های کتاب در اردبیل برگزار شد که تاثیر بسیار مثبتی در ارتقاء فرهنگ کتابخوانی داشته است.

وی با اشاره به ایجاد کمپین «من‌ هم عضو کتابخانه‌های عمومی هستم» گفت: این کمپین باعث افزایش مشارکت و همکاری افراد مختلف در سطح جامعه و جذب آن‌ها برای عضویت در این نهاد فرهنگی داشته است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: لازم است نشست‌های نقد و بررسی کتاب در سط جامعه ما افزایش یابد تا بتوانیم با افزایش آگاهی در سطح جامعه شاهد رشد و توسعه بیشتر در استان باشیم.

 

انتهای پیام/ع

۲۶۱‌هزار نسخه کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل امانت داده شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.