مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ۸ هزار جلد کتاب به ادارات ارشاد کردستان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:افزایش سطح فرهنگ عمومی، کاهش تنش های اجتماعی و تسهیل در برقراری تعاملات فرهنگی را از برکات ترویج فرهنگ مطالعه دانست و عنوان کرد: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اهدای کتاب به مراکز و سازمان های فرهنگی را همواره در دستور کار داشته است.

وی از اهدای ٨ هزار جلد کتاب به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه استان در هفت ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این تعداد کتاب در بین شهرستان های بانه، کامیاران، دیواندره، سروآباد، بیجار، قروه، سقز، مریوان و دهگلان توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد:همچنین یک هزار جلد کتاب  در شهرستان کامیاران، یک هزار و ٥٠٠ جلد کتاب در شهرستان بیجار، هزار و ٣٩٠ جلد کتاب در شهرستان قروه، هزار و ٢٠٠ جلد کتاب در شهرستان مریوان، ٥٣٠ جلد کتاب در شهرستان دهگلان توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به کتاب‌های اهدایی به آموزش و پرورش و مدارس استان نیز اشاره کرد و افزود: قریب به ١٥٠هزار جلد کتاب طی چند مرحله به اداره کل آموزش و پرورش استان و بالغ بر ٢ هزار جلد کتاب به ارزش ٢٥ میلیون تومان به ١٢ مدرسه استان اهدا شده است.

وی توسعه فرهنگ کتابخوانی را از اولویت های این اداره کل برشمرد وگفت:تلاش می کنیم تا پایان سال جاری نمایشگاه بزرگ کتاب را برای دسترسی علاقه مندان به تازه های نشر در استان برپا کنیم. 

 انتهای پیام/م

اهدای ١٥٠هزار جلد کتاب به اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.