مديركل دامپزشكي استان كردستان گفت: ٥ اكيپ چهارنفره از متخصصان و پرسنل این اداره‌کل به مناطق زلزله‌زده استان كرمانشاه اعزام شده‌اند.

مجتبی ورمقانی مديركل دامپزشكي استان كردستاندر گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ گفت: چند دقیقه پس از دریافت اخبار وقوع زمین‌لرزه در استان کرمانشاه، طی تماس تلفنی با مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، آمادگی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان برای اعزام کارشناس و نیرو به منطقه را اعلام کردیم.

 وی افزود: پنج اکیپ خدمات‌‌رسان ٤ نفره اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان برای اقدامات بهداشتی، قرنطینه، جراحی حیوانات، ضدعفونی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های بین انسان و حیوان در مناطق زلزله‌زده وروستاهای استان کرمانشاه اعزام شده‌اند.

ورمقانی تصریح کرد: اکیپ‌های دامپزشکی کردستان به صورت عملیاتی وارد میدان شدند و مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز از عملکرد این اکیپ‌ها ابراز رضایت داشته است.وی با بیان اینکه پس از فراخوان نیروها درخواست‌های زیادی برای اعزام داشتند، ادامه داد: رئیس امور اداری، رفاه و پشتیبانی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان مسئولیت هدایت، سازماندهی و مشخص کردن خط سیر 65 اکیپ خدمات‌‌رسان دامپزشکی در ستاد بحران اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، مستقر در شهرستان‌های قصر‌ شیرین و سرپل ذهاب را به‌عهده گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: اکیپ‌های مذکور با خودروهای مجهز به سمپاش و کارشناس دامپزشکی به روستاها مراجعه کرده و علاوه بر انجام اقدامات بهداشتی، معاینه و درمان رایگان دام‌ها را در مناطق زلزله‌زده انجام می‌دهند.

 ورمقانی با بیان اینکه اعتقاد داریم استان‌های کردستان و کرمانشاه یکی هستند و در غم این مصیبت وارده با مردم استان شریک هستیم، گفت: روز بعد از زلزله به بخش‌های خصوص ودولتی فراخوان جمع‌آوری کمک دادیم که خوشبختانه کمک‌های خوبی جمع‌آوری شد که در قالب دو محموله به ارزش هر کدام ٢٠ میلیون تومان شامل کالاهای ضروری به مناطق زلزله‌زده به ویژه روستاها ارسال شد.

انتهای پیام/ د م

آمادگی اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان برای اعزام کارشناس به کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.