امام جمعه شهرستان رزن گفت: مسجد باید کانونی برای بیان مسائل فرهنگی، ایجاد جنبش‌های سازنده اسلامی در زمینه بیداری مردم نسبت به مسائل دین و اجتماع باشد.

مسجد کانون فرهنگی و جنبش های سازنده اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازهمدان؛ حجت‌الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده امشب در مراسم گردهمایی ائمه جمعه و جماعت شهرستان رزن با بیان اینکه عمران مسجد مخصوص مسلمانان است و متولیان مساجد باید از میان مردم پاکترین و بهترین آنها انتخاب شوند، اظهار کرد: از کسی که ایمان به خدا ندارد؛ نمی توانیم برای ساخت مسجد کمک دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی‌ بگویند چه مانعی در استفاده از سرمایه غیر مسلمانان وجود دارد؛ توجه به این نکته اصلی و اساسی که اسلام در چند جایی در روایات و احادیث عمل صالح را میوه درخت ایمان می‌داند باید مورد توجه باشد.

امام جمعه شهرستان رزن افزود: وقتی کسی ایمان نداشته باشد چه عمل صالحی می‌تواند از او سربزند و نتیجه بدهد لذا از نیت‌های ناپاک ممکن نیست عمل‌ پاکی  نتیجه دهد.

مولازاده با بیان اینکه مگر می‌شود مسجد در جامعه اسلامی نیاز به مدیریت نداشته باشد،گفت: در بحث مساجد سه رکن اساسی مسجد، روحانی مسجد و هیأت امنا ملاک است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت و هیأت امنای مسجد با روحانی مسجد است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مسجد و دین در مسجد را از روحانی بگیرد، تاکید کرد: رسالت اصلی یک روحانی و طلبه تبلیغ دین است و باید قدر این وظیفه مهم را بدانید که چقدر جایگاه ما نزد خدا جایگاه عظیمی است.

امام جمعه رزن با بیان اینکه عمران معنوی مساجد بسیار حائز اهمیت است گفت: طبق فرمایش رهبرگاهی با یک برخورد و تدبیرعاقلانه می توان به نحوی مدیریت کرد که مسجد استوارتر و اثرگذارتر باشد

مولا زاده با بیان اینکه مسجد یک کانون فرهنگی فعال برای حفظ ارزش‌ها و میراث‌های اسلامی است گفت: مسجد باید کانونی برای فعالترین قشرهای اجتماع باشد.

وی با اشاره به اینکه مسجد باید مرکزی برای تجمع جوانان باایمان باشد نه محل بازنشستگان و از کارافتادگان، توجه به این مهم را لازم و ضروری دانست.

امام جمعه قروه درجزین هم با بیان اینکه طبق فرموده امام خمینی(ره) مسجد، سنگر است اظهار کرد: شیطان مدام حال ترکش پراکنی علیه این سنگر و سربازان آن است لذا باید به مسجد پناه برد.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی خاطر نشان کرد:در زمان جنگ بیشتر رزمندگان از مساجد به جبهه‌ها اعزام می شدند و در واقع مساجد رزمنده تربیت می‌کرد گفت: امروز با این همه تهاجم فرهنگی دشمن و انحرافات اجتماعی هر خانواده‌ای که ارتباطش با مسجد را محکم‌تر کرده باشد، از خطرات بیمه می‌شود.

وی در ادامه روحانی را چراغ مسجد خواند و با بیان اینکه اگر این چراغ در مسجد روشن بماند منشا خیر و برکت خواهد بود، افزود: متأسفانه مساجد امروز جذابیت  لازم را ندارد.

 وی با بیان اینکه مشکل امکانات برای همه ما محسوس است، گفت: گرچه طبق فرمایش رهبری همه جا مشکل امکانات نیست گاهی با یک برخورد و تدبیر می توان به نحوی مدیریت کرد که مسجد استوارتر و اثرگذارتر باشد.

امام جمعه قروه درجزین خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مساجد را فعال‌تر کنیم، به طور حتم بسیاری از مسائل و مشکلات و انحرافات جامعه حل خواهد شد.

 انتهای پیام/ب

مساجد باید مرکزی برای تجمع جوانان باایمان باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.