یکی از موانع اصلی و سنگین در استان برای پیشرفت، بوروکراسی‌های اداری است که بیشترین ضربه را به بخش تولید و صنعت وارد می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان  عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نجف‌آباد، همدلی و انسجام مسؤولان را از نکات برجسته شهرستان نجف‌آباد برشمرد و اظهار کرد: سرمایه همدلی و همسویی در هر جامعه‌ای می‌تواند مشکلات قانونی و اداری آن منطقه را به حداقل برساند.

محسن مهرعلیزاده افزود: همت مردم یک منطقه حتی با وجود نداشتن امکانات، باعث رشد و آبادی آن منطقه خواهد شد و نجف‌آباد با توجه به تعصبات خاص صنعتگران و مسؤولان آن به این شهر، نمونه بارز این مسأله است و هر رشدی مرهون فکر و تلاش است.

استاندار اصفهان، مشکل اصلی استان را بوروکراسی‌های اداری بیان و تاکید کرد: در کنار تمام مشکلاتی همچون کم‌آبی و محیط‌زیست، یکی از موانع اصلی و سنگین در استان برای پیشرفت، بوروکراسی‌های اداری است که بیشترین ضربه را به بخش تولید و صنعت وارد می‌کند.

وی درباره راه‌حل این معضل نیز از مسؤولان حاضر درخواست کرد که تا حد امکان تفویض اختیار کنند و در ادامه گفت: جذب سرمایه‌گذاران حتی در خارج از کشور و تفویض اختیارات برای پیشبرد راحت‌تر امور، دو امری است که در ابتدای ورود به استان اصفهان از تمام فرمانداران به صورت ویژه مطالبه شده است.

مهرعلیزاده درباره شعار سال و بحث اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان نیز خاطرنشان کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی بیان کردند، تنها مربوط به یک سال و مدت محدود نیست، و در شرایط تحریمی که کشور قرار داشته، قطعاً این تحریم‌ها مؤثر بوده و باید با اتکا به درون و روی‌آوری به بخش خصوصی فعالیت‌ها را بر پایه اقتصاد مقاومتی تنظیم کنیم.

استاندار اصفهان به ویژگی‌های بارز مردم نجف‌آباد در دوران انقلاب و قبل از آن پرداخت و تصریح کرد: ایثار و تدین از ویژگی‌های بارز مردم این شهر است که باعث پرورش ستارگانی هم چون شهید کاظمی و شهید حججی برای کل جهان اسلام شده که برگرفته از روحیه ایثارگری در قلوب همه مردم این شهر است.

وی شهادت شهید حججی را تجلی دوباره روزهای ابتدای دفاع مقدس برشمرد و عنوان کرد: شهید حججی با تمام خصوصیاتی که در صحبت‌ها و تصاویر این شهید مشاهده کردیم، انطباق کامل با روحیات رزمندگان دوران دفاع مقدس داشت و بار دیگر ما را به دوران اوایل سال 60 برد و با درخشش خود دوباره فضای دفاع از انقلاب و اسلام را در جامعه زنده کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.