نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: متاسفانه آمار نیروی های بومی ارائه شده از سوی مدیران پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان با آمار منابع رسمی هیچ گونه تطابق و همخوانی ندارد.

بررسی نحوه بکارگیری نیرو در فاز ۲ پالایشگاه  آبادان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با مسئولان شهری که با محوریت بررسی نحوه بکارگیری نیرو در فاز ۲ پالایشگاه  آبادان و برخی دیگر از ارکان استخدامی در این پالایشگاه گفت: از سال ۹۴ که به عنوان نماینده مردم آبادان در مجلس انتخاب شدیم کارهای خوبی در این منطقه شروع شد. پروژه ملی بزرگ فاز دو پالایشگاه آبادان یکی از آنهاست که نوید خوبی برای استان خوزستان و به خصوص آبادانی ها بود، پروژه ای که انجام آن می تواند در اقتصاد کشور و بحث انرژی نقش آفرینی کند.

وی افزود: منطقه آزاد اروند نیز پس از دریافت مجوز از دولت و طی دو مرحله با وسعت ۳۴ هزار هکتار (شامل شهرهای آبادان و خرمشهر) کار خود را به طور رسمی و با هدف اشتغال و انجام مبادلات تجاری و توسعه زیر ساخت ها آغاز شد، شکل گیری منطقه آزاد اروند تاثیر مهمی در اقتصاد ملی به دلیل برخورداری آن از معافیت های مختلف دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در حوزه اشتغال آنچه قابل لمس و دریافت است آنکه آماری را که مدیران اجرایی فاز دو پالایشگاه در اختیار ما قرار می دهند با آماری که منابع رسمی به ما ارائه کرده اند تفاوت فاحشی در بحث بکارگیری نیروهای بومی وجود دارد که باید این موضوع به طور جدی دنبال و تعیین تکلیف شود؛ شرکت هایی در آبادان داریم که می توانند بخش عمده ای کارها را در فاز دو به انجام برسانند اما می بینیم که مورد بی مهری مدیران اجرایی فاز دو قرار می گیرند.

کعبی گفت: در ماده ۴۷ با اولویت بکارگیری نیروی بومی شاهد آن هستیم که این موضوع در فاز ۲ پالایشگاه آبادان رعایت نشده و حتی در بحث  بکارگیری نیرو در قانون ارکان ثالث در پالایشگاه تبعیض فراوانی میان کارگران بومی و غیر بومی با شرایط برابر در بهره مندی از امکانات، تسهیلات و حقوق و مزایا وجود دارد.

وی افزود: در بحث اشتغال و بکارگیری نیروهای نخبه آنکه بزرگترین و قدیمی ترین دانشکده نفت پس از تهران در آبادان وجود دارد آن هم با ۸۰ سال قدمت که بسیاری از مسئولان وزارت نفت فارغ التحصیلان این دانشکده هستند ضمن آنکه ما از پتانسیل بالایی به لحاظ وجود دانشگاه ها همچون دانشگاه علوم و فنون دریایی در خرمشهر و دانشگاه های پیام نور، آزاد و پرستاری و غیره با وجود ۵۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف در سطح آبادان و خرمشهر داریم که باید به عنوان یک ظرفیت مهم و اصلی به آن توجه شود.

کعبی افزود: متاسفانه صف انتظار مردم آبادان برای ورود به سیستم بهزیستی و کمیته امداد در آبادان پرتعداد و طولانی تشکیل شده لذا توقعمان آن است که از ماحصل پروژه هایی که در سطح شهر ایجاد و فعال می شوند کاهش بیکاری را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به دعوت رسمی کمیسیون اجتماعی مجلس از معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت برای حضور در این جلسه برای بحث و تبادل نظر در موارد قابل طرح در حوزه پیرامونی نفت در منطقه، متاسفانه وی در جلسه حضور پیدا نکرد که مایه دلخوری است.

انتهای پیام/ د

عدم تطابق آمار نیروهای بومی استخدام شده در فاز ۲ پالایشگاه آبادان

 

برچسب ها: پالایشگاه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.