خضری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت و مجلس باید سازمان تأمین اجتماعی را ملزم به شفاف‌سازی قراردادهای کار کنند

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اصلاح نکردن قانون کار، بزرگترین معضل قراردادهای کار است که سازمان تامین اجتماعی باید شفاف سازی کند.

دولت و مجلس باید سازمان تأمین اجتماعی را ملزم به شفاف‌سازی قراردادهای کار کنندرسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وضعیت قرارداد کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی باید شفاف باشد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای برون‌رفت از چالش‌های متعددی که دارد باید به گسترش پوشش‌ بیمه‌ای توجه کند.

وی با اشاره به اینکه گسترش پوشش‌ بیمه‌ای با عقد قراردادهای شفاف امکان‌پذیر است، ادامه داد: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی حدود 42 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است، اگر پوشش بیمه‌ای و وضعیت قرارداد نیروهای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مشخص باشد، ضریب پوشش بیمه‌ای تا مرز 80 درصد هم افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید سازمان تأمین اجتماعی را ملزم به شفاف کردن قراردادهای کار کنند، تصریح کرد: عدم اصلاح قانون کار، بزرگترین معضل و سد راه شفافیت قراردادهای کار است و از آنجایی که اصلاح قانون کار از لحاظ مالی هزینه‌بر است، مجلس نمی‌تواند طرح دهد و  دولت باید آن‌ را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد.

خضری با بیان اینکه بزرگترین کارفرما در کشور ما دولت است و متأسفانه دولت هم کارفرمای عادلی نیست و بزرگترین تخلفات را در حق نیروهای قراردادی و شرکتی می‌کند، خاطر نشان کرد: اگر دولت به وظایف خود در این باره به درستی عمل کند، کارفرمایان شرکت‌ها و ادارات نمی‌توانند قراردادهای سفید و نامشخص با کارکنان خود منعقد کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار