دبیر کل کمیته ملی المپیک معتقد است کلید اصلی موفقیت ورزش کشور بعد از فعالیت‌هایی که در داخل انجام می‌شود، ارتباط با مجامع و افراد بین المللی است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در گفت و گو با رادیو پیرامون اهمیت تعاملات و ارتباطات بین المللی در ورزش اظهار کرد: کلید اصلی موفقیت ورزش کشور بعد از فعالیت هایی که در داخل انجام می شود، ارتباط با مجامع و افراد بین المللی است. این ارتباطات می تواند دایره گسترده ای برای ورزش کشور به وجود آورد. نقش این تعاملات در موفقیت و عدم موفقیت ورزشکاران و تیم های ورزشی خود را نشان می دهد.

شهنازی درخصوص آموزش افراد واجد شرایط در عرصه های بین المللی ورزش بیان کرد: ما باید زبان تفاهم با دنیا را یاد بگیریم و با توجه به ضوابط و پروتکل های بین المللی و تا جایی که منافع ملی ما حفظ شود، عمل کنیم. کسانی که به امور بین الملل اشراف دارند باید این ضوابط را یاد بگیرند تا تیم ها و کاروان های ورزشی به سهولت اعزام شوند و ورزشکاران با فراغ بال به فعالیت ورزشی خود بپردازند. ضمن این که این افراد باید آموزش های تئوری و عملی هم ببینند. در کمیته ملی المپیک مدتی است که به این موضوع پرداخته و دستورالعمل هایی نیز تهیه شده است. از فدراسیون ها خواسته ایم که افراد واجد شرایط را که قابلیت سرپرستی کاروان های ورزشی را دارند، معرفی کنند.

او افزود: کسانی که پتانسیل علمی، تجربی و ذاتی مورد نیاز را دارند باید وارد کار شوند و در امور بین الملل ورود کنند. ما باید به این افراد به عنوان ارزش و ثروت جامعه نگاه کنیم و در کنار این افراد راه را برای فعالیت جوانان نیز باز کنیم. اخیرا وزارت ورزش و جوانان افرادی که در سطوح بین الملل فعالیت می کنند را شناسایی کرده است تا برای این افراد شناسنامه شخصیتی صادر کند و آن ها را حفظ کند.

انتهای پیام/

اظهارات شهنازی درباره ارتباطات بین المللی در ورزش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار