کمیسیون مقابله با فساد اندونزی رئیس پارلمان این کشور را در حالی که در بیمارستان بستری بود، به اتهام وارد آوردن زیان ۱۷۰ میلیون دلاری به کشور بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «ستیا نووانتو»، رئیس پارلمان اندونزی، متهم است در پرونده صدور کارت هویت ملی الکترونیک برای شهروندان این کشور، حدود ۱۷۰ میلیون دلار به اندونزی زیان وارد کرده است. کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی روز گذشته «نووانتو» را از بیمارستانی که در آن تحت مداوا بود مستقیما به یک بازداشتگاه ویژه منتقل کرد.

به دلیل اینکه «نووانتو» در یک تصادف رانندگی دچار جراحات شده بود، بازداشت او یک روز به تاخیر افتاد؛ اما روز جمعه در حالی که بر روی ویلچر نشسته بود لباس نارنجی مخصوص بازداشت شدگان کمیسیون مبارزه با فساد بر تن او شده و با وجود اینکه رئیس پارلمان اندونزی مدعی بود هنوز به درمان بیشر نیاز دارد، راهی بازداشتگاه شد.

نائب رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی اعلام کرد، پزشکان مجوز خروج «نووانتو» از بیمارستان را صادر و اعلام کردند او دیگر نیازی به پیگیری درمان در بیمارستان ندارد.

پیش از این بار‌ها برای «نووانتو» احضاریه مراجعه به کمیسیون مبارزه با فساد ارسال شده بود؛ اما او هربار هرگونه تخلفی را در این باره تکذیب و از رفتن به این کمیسیون سر باز زده بود.

«نووانتو» متهم است در پرونده صدور کارت‌های هویت ملی الکترونیک، ۵ هزار تا ۵.۵ میلیون دلار میان اعضای پارلمان تقسیم کرده است. او یکی از عالی‌ترین مقامات سیاسی اندونزی است که تاکنون بوسیله کمیسیون مبارزه با فساد بازداشت می‌شود.

بازداشت رئیس پارلمان اندونزی به اتهام فساد

رئیس پارلمان اندونزی از زمانی به شهرت جهانی رسید که سپتامبر ۲۰۱۵ در ملاقات با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور کنونی آمریکا، گفتگویی طلایی با او داشت. ترامپ «نووانتو» را «مردی بزرگ» لقب داد؛ و زمانی که از او پرسید آیا شما در اندونزی من را قبول دارید؟ «نووانتو» پاسخ داد: «بله، به شدت.»

بازداشت رئیس پارلمان اندونزی به اتهام فساد

 

انتهای پیام/

بازداشت رئیس پارلمان اندونزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار