مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید بیش از یک میلیون تن چغندر از کشاورزان استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،اسمعیل کریم زاده با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه اول تولید و واحد سطح و عیار را دارد افزود: مواد اولیه ۵ کارخانه قند استان تامین شده و مواردی ازجمله شکر و محصولات جانبی مانند تفاله، ملاس و الکل تولید می گردد.

وی میزان اراضی زیر کشت چغندرقند آذربایجان غربی در کشت چغندرقند ۲۳ هزار هکتار اعلام کردو افزود: با توجه به تمایل چغندرکاران استان به کشت این محصول و آشنایی با روش‌های کشت، داشت و برداشت چغندرقند، امسال بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت چغندرقند رفته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، با اشاره به تسویه مطالبات سال گذشته چغندرکاران اظهار داشت:در سال زراعی جدید چغندرکاران ۱۵ روز بعد از تحویل محصول به پیمانکار، ۵۰ درصد بهای چغندر دریافت کرده و مابقی پس از اتمام بهره برداری هر کارخانه با پیمانکاران تسویه می شود.

کریم زاده تصریح کرد: کشاورزانی که با کارخانه های قند استان پیمان دارندموظفندطی ۱۱۰ روز از شروع بهره برداری چغندرهای تولیدی خود را به کارخانه ها تحویل می دهندو کارخانجات تا دهم دی ماه اماده دریافت چغندر از چغندرکاران هستند.

انتهای پیام/ع

خرید چغندر قند در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.