در پی وقوع درگیری‌های خشونت‌آمیز میان مسلمانان و بودایی‌ها در شهرک «گونتا» در سریلانکا، نیرو‌های زمینی و دریایی ارتش این کشور برای کنترل اوضاع در این شهرک مستقر شدند.

4 کشته و تعدادی زخمی در درگیری‌های امروز سریلانکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی سریلانکا روز یکشنبه در شهرکی ساحلی مستقر شدند که صحنه درگیری های خشونت آمیز میان مسلمانان و سینهالی ها بود. در این درگیری ها حدود 90 ساختمان آسیب دید و خودروهای زیادی به آتش کشیده شد.

روز پنج شنبه، یک حادثه رانندگی در شهرک گنتوتا در حدود 110 کیلومتری جنوب کلمبو باعث درگیری بین گروه هایی از اکثریت سینهالی و اقلیت مسلمان در این شهرک شد. نیروهای زمینی و دریایی ارتش سریلانکا برای کمک به پلیس محلی برای کنترل اوضاع در این شهرک مستقر شدند. این شهرک شنبه شب همچنان متشنج و ناآرام بود ولی بامداد روز یکشنبه قانون منع آمد و شد که طی چند روز اخیر به اجرا گذاشته شده بود، لغو شد.

وزیر کشور سریلانکا به خبرنگاران گفت، تهیه گزارشی کامل از آسیب ها را خواستار شدیم و دولت به همه قربانیان و مال باختگان غرامت پرداخت خواهد کرد. وی افزود: نیروهای امنیتی و پلیس تا زمان برقراری مجدد امنیت در این شهرک باقی خواهند ماند.  مسلمانان حدود ده درصد جمعیت 21 میلیون نفری سریلانکا را تشکیل می دهند و بزرگترین اقلیت در این کشور بعد از تامیلی ها هستند. اما سینهالی ها گروهی قومی و اکثر اعضای آن بودایی هستند و بیش از 70 درصد جمعیت سریلانکا را تشکیل می دهند.

پلیس سریلانکا اعلام کرد 19 نفر در ارتباط با این درگیری ها بازداشت شدند و پلیس همچنان به دنبال سایر مظنونان است.

درگیری های ماه ژوئن 2014 بین بودایی ها و مسلمانان در سریلانکا چهار کشته و تعدادی زخمی برجا گذاشت. عامل این درگیری ها بودایی های تندرویی بودند که سرکردگانشان به اتهام ایجاد کشمکش دینی در حال محاکمه شدن هستند.

 

انتهای پیام/

درگیری در سریلانکا 4 کشته بر جا گذاشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار