یاد و خاطره سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش، تنها خلبان شهید استان کهگیلویه وبویراحمد گرامی داشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  شهیدابراهیم امیدبخش یازدهم مردادماه سال ۱۳۳۲ در روستای آب شیرین شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود.

وی ۲ برادر و ۴ خواهر داشت و پدرش حاج علی این خانواده سنتی و مذهبی را با درآمد مغازه اش اداره می‌کرد.

ابراهیم دوران ابتدایی خود را در اهواز و دوره متوسطه و دبیرستان را در دبیرستان ولایت در سال ۱۳۵۱ در گچساران به اتمام رسانید و در همان سال در آزمون دانشکده افسری خلبانی در تهران پذیرفته شد.

وی پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در سال ۱۳۵۲ به آمریکا اعزام شد و در سال ۱۳۵۴ با دست پر و گرفتن ساعت طلای خلبانان در آمریکا (این ساعت به خلبان برتر در هر دوره اهداء می‌شد) به میهن عزیزمان بازگشت و به پادگان بوشهر اعزام شد.

ابراهیم در اواخر سال ۱۳۵۸ برای تدریس به خلبانان به تهران اعزام شد و در دوران دفاع مقدس بار دیگر برای انجام وظیفه به پادگان بوشهر منتقل شد و در عملیات آزاد سازی سوسنگرد شرکت کرد.

این عملیات با فرماندهی مستقیم آیت الله خامنه‌ای و شهید مصطفی چمران در تاریخ ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ به شکست حصر سوسنگرد انجامید.

در عملیات آزاد‌سازی سوسنگرد در ۲۶ آبان‌ماه سال ۱۳۵۹ که به شکست حصر سوسنگرد منجر شد، ۲۴ خلبان نیروی هوایی شرکت داشتند که از این تعداد «سروان خلبان شهید هوشنگ کیان‌آرا»، «سید محمدتقی حسینی»، «محمد کام‌بخش ضیایی»، «نعمت‌الله اکبری سامانی»، «سرهنگ خلبان یونس خوش‌بین» و « خلبان ابراهیم امیدبخش» به شهادت رسیدند.

عصر دیروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه مراسم یادبود شهید ابراهیم امید بخش تنها خلبان شهید استان در خیابان بازار روز دوگنبدان با سخنرانی امیر سرتیپ خلبان خلیلی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری یادواره شهید خلبان ابراهیم امید بخش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.