رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، در خصوص خطر انتقال بیماری‌های روده ای، با خرید غذا از دستفروش‌ها هشدار داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا قاسم پور رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب با بیان اینکه خطر انتقال بیماری‌های واگیردار روده‌ای در تمام تجمعات، همواره امری طبیعی است، افزود: هر چند شیوع بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های روده‌ای اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، اما همواره مهار و پیشگیری از آن‌ها امری قابل دستیابی با همکاری همگانی است.

وی به چند اصل کلیدی مانند شست و شوی درست و اصولی دست ها، شست و شوی مناسب سبزی‌ها و صیفی جات، کوتاه کردن ناخن‌ها و رعایت بهداشت فردی اشاره کرد که در این زمینه راهگشا هستند.

دکتر قاسم پور اضافه کرد: از آنجا که غذای ناسالم، یکی از متهمان اصلی انتقال بیماری‌های روده‌ای است، خرید از دستفروشان و فروشندگان دوره گرد غذا‌های خانگی که امروزه به معضلی در زندگی شهرنشینی تبدیل شده را می‌توان از آفت‌های سلامتی و عوامل اصلی شیوع بیماری‌های روده‌ای دانست.

وی به همه مادران، دانش آموزان، کارگران و افرادی که نیاز به تهیه غذای خارج از منزل دارند، به طور جدی هشدار داد: هیچگاه از مراکز نامعتبر به ویژه دوره گردان و فروشندگان سیار غذا‌های خانگی خرید نکنند و در شرایط حاضر، موضوع انتقال بیماری از این راه را جدی بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و بویژه وجود شاغلان بیمار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ن

هشدار در خصوص خرید از دستفروشان و فروشندگان دوره گرد غذا‌های خانگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار