فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) گفت:هیچ نیروی نظامی بدون داشتن چتر امنیتی قابل اعتماد، قادر به انجام رزم در میدان نبرد نیست، عنوان داشت: برقراری این چتر امنیتی به عهده قرارگاه پدافند هوایی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی حدادی سامانی عصر دیروز در نشست سیاسی مسؤولان سیاسی یگان‌های نیروهای مسلح منطقه اصفهان، قدرت را دارای دو مؤلفه مادی و معنوی قلمداد کرد و اظهار داشت: قدرت ایران در بعد معنوی امروزه بر کسی پوشیده نیست.

وی در بیان قدرت مادی به مؤلفه قدرت نظامی اشاره کرد و افزود: محصول این مؤلفه مهم امنیت است که زمینه‌ساز پیشرفت کشور در همه زمینه‌هاست.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امنیت را پایه و اساس توسعه پایدار در هر کشوری می‌دانند، گفت: ایشان در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، پدافند هوایی را خط مقدم دفاع از امنیت، حیثیت و آبروی نظام دانستند.

وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی شامل کلیه اقداماتی است که در جهت به کارگیری کلیه امکانات به منظور جلوگیری از حملات هوایی دشمن و کم کردن خسارت‌های ناشی از آن انجام می‌گیرد.

حدادی در ادامه با بیان اینکه هیچ نیروی نظامی بدون داشتن چتر امنیتی قابل اعتماد، قادر به انجام رزم در میدان نبرد نیست، عنوان داشت: برقراری این چتر امنیتی به عهده قرارگاه پدافند هوایی است.

وی تصریح کرد: در عملیات های مهم 8 سال دفاع مقدس نیز پدافند هوایی با منهدم کردن تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن، زمینه را برای پیشروی رزمندگان فراهم می‌کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) یادآور شد: عنوان «سنگرسازان بی‌سنگر» شایسته کارکنان پدافند هوایی در سرپنجه‌های عملیاتی است چرا که هیچ‌گونه جان‌پناهی در حین حمله دشمن برای آن‌ها تعریف نشده است.

وی در این خصوص به شهدای گران‌قدر سایت عملیاتی سوباشی در همدان اشاره کرد و اذعان داشت: این غیورمردان تا آخرین لحظه و تا پای جان در پست عملیاتی خود به انجام مأموریت پرداختند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حدادی در ادامه با بیان اینکه در جنگ‌های نوین پیروزی از آن کشوری است که برتری هوایی خود را تا پایان درگیری حفظ کند، متذکر شد: این برتری یا توسط یک آفند قوی است یا یک پدافند بسیار قوی.

وی در این خصوص ادامه داد: دکترین جمهوری اسلامی ایران براساس تقویت پدافند هوایی منسجم و قوی است.

حجت‌الاسلام حسن پرورش رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) نیز در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع)، یکی از مشخصه‌های پیشرفت جوامع انسانی را بیداری و پرسشگری دانست و اضافه کرد: در حوزه اعتقادات و مسائل دینی نیز اهل بیت(ع) بر لزوم آگاهی در همه حوزه‌ها به ویژه مسائل و حوادث زمان تأکید فراوان داشته‌اند.

وی بیان داشت: جامعه‌ای که نتواند تحلیل درستی از حوادث گذشته، حال و حتی پیش‌بینی حوادث آینده داشته باشد، قطعاً با مشکل روبرو خواهد شد.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی قرارگاه خاتم‌الأنبیاء(ص) در ادامه موقعیت جغرافیایی ایران را یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های بین‌المللی قلمداد کرد و ابراز داشت: غرب آسیا همواره یکی از نقاط تأثیرگذار و کانون تحولات جهانی بوده است.

وی در پایان جریان مقاومت اسلامی را پیروز نهایی منطقه قلمداد کرد و گفت: جریان مقاومت که تنها پرچم‌دار اسلام ناب محمدی است، بر مدعیان دروغین اسلام غلبه خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

 

برقراری چتر امنیتی نیروهای نظامی به عهده قرارگاه پدافند هوایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.