مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان گفت: اقلام امدادی و کمک‌های مردمی استان لرستان توسط ۱۵۰ کامیون به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان گفت: با توجه به بازدید‌هایی که از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه انجام‌شده است، نیاز‌های چادر و مواد غذایی کمتر شده و در حال حاضر وسایل گرمایشی نیاز است و باید ضریب ایمنی تقویت شود.

وی افزود: در حال حاضر نیاز به تیم‌های حمایتی، اقلام بهداشتی و سرویس بهداشتی است؛ پنج تیم امدادی از استان به این مناطق اعزام شده که شاید نخستین تیم‌هایی بودند که در ساعات اولیه در منطقه حاضر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان با بیان اینکه تیم‌های درمان اضطراری نیز به منطقه اعزام شد عنوان کرد: ۴۷ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان برپاشده است و اقلام امدادی و کمک‌های مردمی توسط ۱۵۰ کامیون و کامیونت به منطقه ارسال‌شده است.

وی بیان کرد: ۶۲ نیروی امدادی در قالب شش تیم در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مستقر هستند و تاکنون ۱۱ دستگاه خودرو امدادی، سه هزار و ۴۲۹ چادر، هفت هزار و ۵۷۰ پتو و دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اقلام خوراکی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال‌شده است.

رضایی گفت: حدود ۱۴۵ میلیون تومان کمک نقدی مردم جمع‌آوری‌شده و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز کمک‌های غیر نقدی مردم بوده است و همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اقلام دپو شده در استان بوده که تاکنون ارسال‌شده است.

وی افزود: کار امدادرسانی سرپل ذهاب با ۳۱ روستا به جمعیت هلال‌احمر استان لرستان سپرده‌شده که می‌توانیم اقدامات خوبی در این منطقه انجام دهیم و تاکنون بین هزار و ۸۳۱ خانوار چادر توزیع‌شده است.

انتهای پیام/د

۱۵۰ کامیون اقلام امدادی و کمک‌های مردمی لرستان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.