محمد بن سلمان احتمالاً قادر خواهد بود بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار در نتیجه مذاکرات با شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی عاید خود کند.

عربستان سعودی احتمالاً یکصد میلیارد دلار از ثروت شاهزادگان بازداشت‌شده را مصادره می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان بلومبرگ با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت مقامات سعودی پیش بینی می کنند ریاض احتمالاً قادر خواهد بود بین 50 تا 100 میلیارد دلار در نتیجه مذاکرات شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی عاید خود کند. این افراد که شامل شاهزادگان مشهور و ثروتمند سعودی و مقامات و میلیاردرهای این کشور است، به اتهام فساد مالی در بازداشت به سر می برند. محمد بن سلمان، ولیعهد 32 ساله عربستان سعودی که پیش بینی می شود بزودی به جای ملک سلمان، پادشاه این کشور، بر تخت بنشیند، چندی پیش دستور بازداشت این افراد را صادر کرد.

یکی از مقامات ارشد سعودی که خواست نامش فاش نشود، می‌گوید به افراد بازداشت شده پیشنهاد شده است برای اینکه محاکمه نشوند بخشی از دارایی های خود را واگذار کنند. اگر این افراد با این پیشنهاد موافقت کنند، آنوقت گفتگوها تحت نظر یک کمیته ویژه دنبال می‌شود تا به جزئیات این توافق ها رسیدگی شود. این مقام ارشد سعودی مدعی شد آن بخش از دارایی های افراد بازداشت شده که به صورت غیرقانونی گردآوری شده است، موضوع مذاکرات خواهد بود و نه همه دارایی آنها.

موج بازداشت های اخیر در عربستان سعودی این پادشاهی را به لرزه در آورده و در مراکز سرمایه گذاری و مالی این کشور توفان به پا کرده است. بانکدارها و کارشناسان اقتصادی با نگرانی در حال تخمین پیامدهای این اقدام بر آینده مشتریانشان و جنگ قدرت در بزرگترین صادرکننده نفت در جهان هستند. میلیادرهای زیادی از جمله شاهزاده الولید بن طلال، ثروتمندترین شاهزاده سعودی، نیز در میان بازداشت شدگان دیده می شوند.

 روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز دو روز پیش فاش کرده بود مقامات عربستانی با شاهزادگان و بازرگانان بازداشت شده، برای آزاد کردن آن‌ها در برابر توقیف دارایی هایشان مذاکره می‌کنند. این روزنامه افزود مقامات سعودی در این مذاکرات خواستار توقیف حداکثر هفتاد درصد از ثروت متهمان شدند تا میلیارد‌ها دلار به خزانه این کشور واریز کنند. این روزنامه افزود: شماری از بازداشت شدگان حاضرند در برابر آزادی خود سندی را برای واگذاری بخشی از ثروت شان و دارایی شرکت‌های وابسته به خود، امضا کنند.

 شاهزاده متعب بن عبداالله، وزیر گارد ملی، نیز جزء افراد بازداشتی است. بازداشت وی گمانه زنی ها را درباره اینکه ملک سلمان برای کناره‌گیری به نفع پسرش –محمد بن سلمان- تدارک می‌بیند، بیش از پیش تقویت کرده است. موج بازداشت ها به بخش نظامی عربستان سعودی نیز رسیده است و 14 مقام بازنشسته نظامی که پیش تر در وزارت دفاع مشغول به فعالیت بودند و همچنین دو افسر بازنشسته گارد ملی نیز در میان بازداشت شدگان هستند.

برخی از گزارش های حاکی از شکنجه شدید بازداشت شدگان و خانواده های آنهاست.

مقامات رژیم سعودی می گویند در طول چندین دهه دست کم یکصد میلیارد دلار از طریق فساد مالی و اختلاس از خزانه عربستان خارج شده است.

 

انتهای پیام/

بن سلمان 100 میلیارد دلار از بازداشت‌شدگان سعودی باج می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
این صد تا از 480 تای وعده داده شده به آمریکاست هم از ثروت و قدرت حریفات بن سلمان می کاهد هم به خزانه دولت امریکا کمک می مند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
این صد تا از 480 تای وعده داده شده به آمریکاست هم از ثروت و قدرت حریفات بن سلمان می کاهد هم به خزانه دولت امریکا کمک می مند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
اینم آخر و عاقبت کسایی که ثروتشون رو در اختیار دشمن میذارن و فکر میکنن راحت شدن
آخرین اخبار