فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ۳۰۰ روستای آسیب‌دیده در سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو را یکی یکی رفتیم و نیازهای روستاها را برطرف کردیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله در غرب کشور نسبت به امدادرسانی به مردم این مناطق همت گماشت که در این بین نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف اشرف کرمانشاه نقش موثری در این امدادرسانی‌ها ایفا کردند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: ۳۰۰ روستای آسیب‌دیده در سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو را یکی یکی رفتیم و نیاز‌های روستا‌ها را برطرف کردیم که میدان عملیات ۱۵۰ در ۹۰ کیلومتر وسعت داشت و تا امروز ۱۲۰۰ دستگاه مهندسی از قرارگاه قرب خاتم، نیروی زمینی و ... در این روستا‌ها مشغول کار هستند. شب اول خیلی از راه‌ها بسته شد که گروه‌های مهندسی سپاه آن‌ها را باز کرد.

وی اظهار داشت: مرحله نخست بیرون آوردن اجساد و نجات زخمی‌ها بود که شب اول تا صبح انجام شد و اول صبح نیز با کمک دهیاری‌ها به امدادرسانی غذا و چادر در میان روستا‌ها پرداختیم و این کار خانه به خانه انجام شد که حتی جزئیات این امدادرسانی را هم داریم و امروز ۱۰ هزار پرس غذا در هر وعده توزیع می‌شود که این مقدار بیشتر خواهد شد، ولی امروز مطالبه جدید زلزله‌زدگان سرپناه امن به‌لحاظ جوی است و مهمترین موضوعی که دولت باید پیگیری کند این موضوع است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه ۶ بیمارستان صحرایی که هر کدام به اندازه یک بیمارستان شهری امکانات و تخصصی دارد در منطقه قرار داده است و امروز نیز از همه جا کانکس‌هایی برای حمام و دستشویی در حال انتقال به روستا‌ها است. همه در حال تلاش هستند و کمک‌های مردمی قابل تحسین است، زیرا وحدتی که در کمک‌رسانی وجود دارد مثالی‌زدنی است و از سوی دیگر نیز با وجود مرزی بودن منطقه تاکنون مشکل امنیتی وجود نداشته است.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ثلاث باباجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.