عربستان سفیر این کشور در آلمان را به نشانه اعتراض به اظهارات اخیر «زیگمار گابرل» به ریاض فراخواند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ عربستان سفیر این کشور در آلمان را برای انجام مشورت با او درباره اظهارات اخیر «زیگمار گابرل»، وزیر خارجه آلمان، به ریاض فراخواند.

گابریل در دیداری که روز جمعه با همتای لبنانی خود داشت، اقدامات عربستان درباره مسائل سیاسی لبنان را مورد نکوهش قرار داد و آن را امری غیرمعمول دانست. گابریل همچنین تاکید کرده بود «روح ماجراجویی» در میان سران سعودی افزایش یافته و اروپا در مقابل چنین موضوعی سکوت نخواهد کرد.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد دولت این کشور متنی اعتراض آمیز را برای سفیر آلمان در ریاض ارسال و در آن نارضایتی خود را نسبت به اظهارات تاسف بار و غیرقابل توجیه گابریل بیان می‌کند.

وزارت خارجه عربستان در ادامه نوشت: اظهاراتی که گابریل بیان کرد نوعی بدگمانی و بی میلی را بر اساس اطلاعات نادرست بوجود می‌آورد که هیچ کمکی به برقراری ثبات در منطقه نمی‌کند.

همچنین دولت عربستان معتقد است اظهارات زیگمار گابریل نشان دهنده موضع جمهوری فدرال آلمان، که دوست عربستان به شمار می‌آید، نیست و صرفا اظهاراتی شخصی بوده است. عربستان، آلمان را شریکی قابل اطمینان در راه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی می‌داند.

در سایت رسمی وزارت خارجه آلمان متنی از دیدار زیگمار گابریل و «جبران باسیل»، وزیر خارجه لبنان، منتشر شد؛ اما در آن هیچ اشاره‌ای به سخنان جنجالی گابریل نشده است. در این سایت آمده است: آلمان در حمایت از لبنان، کنار این کشور باقی می‌ماند. یک بحران دیگر، آخرین موضوعی است که در شرایط کنونی مردم خاورمیانه به آن نیاز دارند.

ماجرای استعفای مشکوک و ناگهانی «سعد حریری»، نخست وزیر پیشین لبنان، در عربستان موجی از انتقادها را به دلیل دخالت ریاض در امور داخلی بیروت بوجود آورده است.

 

انتهای پیام/

عربستان سفیر خود در آلمان را فراخواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود
آخرین اخبار