کارگاه تخصصی داستان باحضور جمشید خانیان در حوزه هنری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس روابط عمومی حوزه هنری استان هرمزگان به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان هرمزگان نشست تخصصی داستان باحضور نویسندگان و هنرمندان این رشته در محل کارگاه های ادبی حوزه هنری هرمزگان برگزار شد
این کارگاه در دو نوبت صبح و عصر در محل حوزه هنری استان برگزار شد و با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان به نویسندگی و داستان همراه بود.
خانیان در ابتدای نشست به ارزیابی آثار ارسالی نویسندگان پرداخت و نقطه نظرات کارشناسی خود را ارائه نمود.
در ادامه نویسندگان به خوانش آثار خود پرداختند و درعین اشاره به ویژگی های مشترک آثار، نقد و بررسی دقیق داستان های خوانده شده به صورت کارگاهی انجام گرفت .
زاویه دید، راوی، شخصیت و پرداخت در داستان از جمله مواردی بود که درخلال نقد آثار مورد اشاره و تحلیل قرار گرفت و در این بین و باتوجه به ویژگی های برخی از داستان های خوانده شده به خصوصیات داستان های بومی ، داستان های مدرن و اصول اساسی داستان نویسی ، ویژگی های یک داستان و تفاوت های آن با متن ادبی نیز اشاره شد.
جمشید خانیان در لابه لای خوانش هنرمندان ، در خصوص استفاده از پانویس در مورد کلمات خاص ، داستان های حادثه محور،تفاوت تردید و تعلیق در داستان ، نثر سالم و استفاده ی به جا از رفت و برگشت در داستان توضیحاتی را ارائه نمود.
جلسه پرسش و پاسخ ، سوالات مختلف و دغدغه های رایج نویسندگان از برنامه هایی بود که در این کارگاه به آنها پاسخ داده شد.
جمشید خانیان از داستان نویسان و نمایشنامه نویسان شناخته شده کشور است که تاکنون آثار بسیاری را خلق کرده و جوایز متعدد و معتبری را کسب کرده است.
نمایشنامه های وی بارها و بارها به روی صحنه رفته اند و با موفقیت های بسیاری روبه رو بوده اند.
نمایشنامه های "چهارمین نامه"، "اسماعیل اسماعیل"، "دهانی پر از کلاغ"، "درون پیراهن یحیی"، رمان های "کودکی های زمین"، "طبقه هفتم غربی"، "ناهی"، "لاک پشت فیلی" از جمله آثار این هنرمند است.
رمان «غوص عمیق» و «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» و «یک جعبه پیتزا برای ذوزنقه کباب‌شده» نیز از دیگر آثار اوست.
انتهای پیام/ر

برگزرای کارگاه تخصصی داستان با حضور نویسنده شناخته شده کشور در بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.