چین نتایج دیدار فرستاده ویژه این کشور به کره شمالی را کاملا مثبت ارزیابی و دوستی میان دو کشور را ثروتی ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ اداره امور بین الملل کنگره چین، سفر «سانگ تائو»، فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور، به کره شمالی را مثبت ارزیابی کرده و رسانه‌های چینی را در جریان کلیات این سفر قرار داد.

رسانه‌های چین به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند: دوستی باسابقه میان پکن و پیونگ یانگ نشان دهنده یک «ثروت ارزشمند» برای مردم هر دو کشور است.

در خبرها، دیدار فرستاده ویژه «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، با یکی از مقامات عالی رتبه کره شمالی تایید شده است؛ اما بیانیه‌ای رسمی از این دیدار منتشر نشده و به بحرانی که تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در منطقه بوجود آورده نیز هیچ اشاره‌ای نشد.

اداره امور بین الملل کنگره چین با ارائه توضیحی کلی درباره دیدار «سانگ تائو» و «کوئه ریونگ هائه»، مقام ارشد کره شمالی، اعلام کرد: این دیدار در روز جمعه انجام و بر تحکیم روابط میان دو کشور و همچنین جناح‌های سیاسی آن‌ها تاکید شد. مقامات دو کشور دوستی میان پکن و پیونگ یانگ را با سابقه دانسته که از سوی رهبران فقید آن‌ها پایه گذاری شده بود. دوستی که میان چین و کره شمالی وجود دارد برای مردم هر دو کشور ثروتی ارزشمند است.

رسانه‌های چینی در ادامه اعلام کردند: هر دو طرف باید سخت تلاش کنند تا روابط میان دو کشور توسعه یافته و با همکاری احزاب حاکم در چین و کره شمالی، به مردم سود برسانند.

در گزارشی که اداره امور بین الملل کنگره چین در اختیار رسانه‌های این کشور قرار داده، هیچ اشاره‌ای به انجام مذاکره درباره تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و یا برنامه موشکی این کشور نشده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز اعلام کرد فرستاده ویژه چین درباره نوزدهمین کنگره ملی این کشور توضیحاتی همراه با جزئیات در اختیار مقام کره شمالی قرار داد و تاکید کرد پکن مایل به گسترش دوستی با پیونگ یانگ است.

مشخص نیست نماینده ویژه چین تا چه زمانی در کره شمالی می‌ماند. چین بار‌ها بر حل دیپلماتیک بحران هسته‌ای و توسعه برنامه‌های موشکی کره شمالی تاکید کرده است. هر چند پس از انجام ششمین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ، پکن در ماه‌های اخیر روابط دیپلماتیک بسیار کم و محدودی با کره شمالی برقرار کرد.

 

انتهای پیام/

تاکید چین بر ادامه روابط دوستانه میان پکن و پیونگ یانگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار