معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: دانشگاه ها نقش مهمی در تنش زدایی بین کشورها دارند.

دانشگاه ها نقش مهمی در تنش زدایی بین کشورها دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ناصر نصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در نشست اتحادیه دانشگاه های آ‌سیای میانه در اردبیل افزود: در جهان کنونی بزرگترین تهدید جوامع انسانی آتش افروزی و ترویج خشونت بین کشورهاست.

وی گفت: دانشگاه ها می توانند سیاستمداران را برای رفع این مشکل به خوبی یاری دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل افزود: امروزه منطقه ای که کشور ایران و کشورهای آسیای میانه در آن قرار دارند به واسطه آتش افروزی تروریست ها و افراد زیاده خواه بیش از سایر نقاط جهان در معرض تهدید قرار دارد و ارتباط بین مراکز دانشگاهی در کاهش این تنش ها ازطریق تربیت نیروی انسانی شایسته و کارآمد موثر خواهد بود.

نصیری بیان کرد: دانشگاه ها بهترین و مناسب ترین مراکز برای ایجاد ارتباط و همکاری بین ملت هاست و در این صورت روابط بین المللی تحت تاثیر قرار گرفته و علم و دانش به معنی واقعی در خدمت انسانیت قرار می گیرد.

وی گفت: همه رشته های دانشگاهی و علمی هنگامی مفید و ارزشمند خواهند بود که در خدمت انسانیت و آسایش و رفاه جوامع بشری باشند و اگر بر دانش بشری ارزش های انسانی حاکم نباشد علوم به ابزار وحشتناکی برای برهم زدن امنیت و آرامش جوامع تبدیل می شوند.

نصیری تصریح کرد:امیدوارم وجود اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه بتواند زمینه همکاری و تبادل علم و دانش و نیز دانشجویان و اساتید بین کشورهای عضو این اتحادیه را بیش از پیش فراهم نموده و سطح علمی مراکز دانشگاهی این کشورها را ارتقا دهد.
وی افزود: دولت ایران به شکل جدی از دانشگاه ها و به خصوص از ایجاد ارتباط بین دانشگاه های ایران با مراکز دانشگاهی سایر کشورها به منظور تقویت سطوح علمی آنها و ایجاد روابط دوستانه بین ملت ها حمایت می کند.


انتهای پیام/ح


نشست اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار