نمایشگاه تذهیب «خورشیدنگاره» شامل آثار تذهیب و تشعیر شیما باقرنیا، از هنرمندان شهرستان شهرضا، در نگارخانه حکیم الهی قمشه‌ای افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی جعفری  امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تذهیب «خورشیدنگاره» با بیان اینکه تذهیب هنری ریشه‌دار در اندیشه و فرهنگ ایرانی است، اظهار کرد: پیشینه آذین و تذهیب در هنر کتاب آرایی ایران، به دوره ساسانی می‌رسد.

وی با بیان اینکه بعد از نفوذ اسلام در ایران، هنر تذهیب در اختیار حکومت‌های اسلامی و عرب قرار گرفت، افزود: نقاشان و مذهبان برای هرچه زیباتر کردن کتاب‌های مذهبی، علمی، فرهنگی، تاریخی، دیوان اشعار، قطعه‌های زیبای خط به کار می‌برند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه هنر تذهیب یکی از شاخه‌های هنر نگارگری ایرانی و اسلامی است و قدمتی چند صد ساله دارد، گفت: تذهیب را می‌توان هنر آراستن صفحات کتاب به وسیله طرح‌ها و نقش‌های رنگارنگ، اسلیمی با رنگ طلا نامید.

وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه رویدادی مبارک در زمینه همکاری هنرمندان رشته‌های هنری تذهیب و خوشنویسی شهرستان شهرضا است، اذعان کرد: تداوم اینگونه تعامل‌ها و همکاری‌ها میان هنرمندان رشته‌های مختلف می‌تواند اقتصاد هنر را در شهرستان شهرضا بارور سازد.

 در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور تعدادی از مسؤولان و هنرمندان شهرستان برگزار شد کتاب «رنگ قلم» به قلم شیما باقرنیا رونمایی شد؛ این نمایشگاه از 25 آبان تا 2 آذر هر روز از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه حکیم الهی قمشه‌ای پذیرای نگاه هنردوستان است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه تذهیب «خورشیدنگاره» در شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار