624 واحد خون از همدان آماده ارسال به مناطق زلزله زده است

مدیرکل انتقال خون استان همدان از ارسال 624 واحد خون از همدان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

 624 واحد خون از همدان آماده ارسال به مناطق زلزله زده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان افزود: پس از بروز زلزله در غرب کشور ، شاهد حضور پر رنک مردم برای اهدای خون بودیم.

وی اضافه کرد: ابتدا فرایند آزمایش و خون گیری از 935 نفر انجام شد که 624 تن از این تعداد شرایط لازم را برای اهدای خون داشتند.

محمدی ادامه داد: 311 نفر از مراجعه کنندگان به علت نداشتن شرایط لازم برای اهدای خون، از جمله بار اولی ها معاف از اهدا شدند.

مدیرکل انتقال خون همدان گفت: همچنین با توجه به فراهم بودن خون مورد نیاز، 2 هزار و 331 نفر از مراجعه کنندگان در لیست اضطراری قرار گرفتند.

محمدی توضیح داد: اسم، شماره تماس و گروه خونی این افراد در سامانه ثبت شده و در صورت نیاز با آنها برای حضور در مرکز انتقال خون تماس برقرار می شود.

وی گفت: تیم های انتقال خون به منظور انجام آزمایش های مورد نیاز بر روی خون های اهدا شده به صورت سه نوبت در این مدت زمان فعال بودند و 624 واحد خون را آماده ارسال به مناطق زلزله زده کردند.

مدیرکل انتقال خون همدان اظهار کرد: تاکنون 25 واحد گروه خونی از همدان به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شده است.

محمدی با قدردانی از شهروندان خواست با توجه به تامین و ذخیره خون به اندازه مورد نیاز برای آسیب دیدگان دیگر به انتقال خون مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت انتقال خون اقدام به نام نویسی و ثبت مشخصات کامل کرده تا در صورت نیاز با شماره آنها برای حضور در مرکز انتقال خون تماس حاصل شود.
انتهای پیام/ د

کمک استان همدان به مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار