مانور نظامی مشترک آمریکا و ژاپن در آستانه افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و کره شمالی

در حالیکه روز به روز به تنش‌های میان واشنگتن-پیونگ‌یانگ افزوده می‌شود، امروز مانور مشترک هوایی-دریایی میان آمریکا و ژاپن آغاز می‌گردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانور هوایی-دریایی مشترکی امروز، پنج شنبه میان نیروهای آمریکایی و همتایان ژاپنی آنها در جزیره اوکیناوا در جنوب غربی ژاپن برگزار خواهد شد. این مانور سالیانه در حالی انجام می شود که تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ افزایش یافته است.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای گفته است: در این مانور 14 هزار نظامی آمریکایی و تجهیزات دریایی از جمله ناو هواپیمابر رونالد ریگان و سه ناوشکن از طرف آمریکا شرکت خواهند داشت.

این بیانیه در ادامه می افزاید: این مانورهای سالیانه با هدف تقویت قدرت دفاعی و ظرفیت های عملی متقابل میان نیروهای ژاپنی و آمریکایی از طریق اجرای عملیات های دریای و هوایی انجام می شود.

گفتنی است این مانور تنها یک هفته پس از پایان مانوردریایی 4 روزه ای انجام می شود که در غرب اقیانوس آرام انجام شد و در اقدامی بی سابقه، 3 ناو هواپیمابر آمریکایی به علاوه 7 کشتی جنگی کره جنوبی و تجهیزات دریایی از ژاپن در آن مشارکت داشتند.

همچنین شایان ذکر است این مانورها با هدف نمایش قدرت و ارسال پیام هشدارآمیز به کره شمالی انجام می شود. کره شمالی پیوسته این مانورها را محکوم کره و آنها را تمرینی برای حمله به کشورش توصیف کرده است.

انتهای پیام/

 

مانور نظامی آمریکا و ژاپن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار