کارشناس خاورمیانه گفت:بحران سوریه در مسیر حل مسائل جزئی است و رایزنی‌های دیپلماتیک در جهت هماهنگی برای تثبیت اوضاع شکل گرفته‌ است.

تثبیت اوضاع سوریه در گرو هم افزایی سیاست دولت‌هاجعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر معاون وزیر خارجه به سوریه و رایزنی‌های منطقه‌ای برای تثبیت اوضاع این کشور، اظهار کرد: در شرایط کنونی یک رابطه استراتژیک و راهبردی بین کشورهای درگیر در بحران سوریه شکل گرفته است و  مراحل بسیار مهمی تاکنون  برای حل بحران طی شده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: موانع اصلی بر سر راه بهبود اوضاع  در سوریه برطرف شده است و آنچه محل مذاکره است مربوط به مسائل  فرعی و جزئی است.

وی با تأکید بر اینکه  بحث ادلب یکی از مباحثی مورد بررسی است و با چرخشی که در سیاست خارجی  ترکیه صورت گرفته رقابتی بین دولت‌ها برای حل بحران سوریه وجود ندارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی یک همفکری و هم سویی بین کشورها  شکل گرفته است.

قنادباشی در ادامه گفت: حُسن نیتی که اکنون در بین دولت‌های درگیر ایجاد شده بی‌نظیر است و سفر دیپلماتیک معاون وزیر خارجه در راستای حل دیگر مسائل جزئی است.

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود:کمک‌های طرفین نسبت به هم برای تحقق نتایج بهتر و حفظ دستاوردهای موجود منجر به هم‌افزایی سیاست‌های دولت‌های درگیر برای پایان  بخشیدن به بحران سوریه می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: این مذاکرات پیشرو و مفید تلقی می شود، چرا که کشورهای محور مقاومت به دنبال بی‌اثر کردن مثلث اسرائیل، آمریکا و عربستان در منطقه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار