شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: 63 مسجد و حسینیه منطقه ثامن آماده پذیرایی از عزاداران به ویژه زائران پیاده دهه آخر صفر است.

آمادگی 63 مسجد و حسینیه منطقه ثامن برای پذیرایی اززائران پیادهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، به مناسبت ایام عزاداری دهه آخر صفر بیش از 3 میلیون زائر و عاشق خاندان اهل بیت‌(ع) در این کلانشهر حضور می‌یابند و 40هزار نفر نیز در پوشش کاروان‌های زائر پیاده میهمان مشهد مقدس خواهند بود. به همین دلیل تعداد 63 باب مسجد و حسینیه منطقه ثامن در اختیار زائران و عزاداران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منطقه ثامن مشهد بیشترین تعداد حسینیه و مسجد را در بین مناطق دارا است، افزود: مساجد و حسینیه‌های این منطقه در فضایی بالغ بر 25 هزار مترمربع در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

نعمتی ادامه داد: حسینیه‌هایی که به صورت هئیت امنایی اداره می‌شوند، خدمات خود را در این ایام با پایین‌ترین هزینه در اختیار زائران پیاده قرار خواهند داد و شهرداری منطقه نیز در دوبخش خدمات و فرهنگی، در حدامکان با استفاده از توان اجرایی و نیرو و یا اقلام فرهنگی و نیز در برخی موارد خاص بصورت کمک هزینه های اجرایی اقدام خواهد کرد.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت : در راستای افزایش رفاه حال ودر دسترس بودن امکانات بهداشتی به منظور استفاده زائران در این ایام ، طی یک تفاهم نامه فی مابین شهرداری منطقه ثامن وهیئت امنا برخی از مساجد در خصوص ارائه خدمات 24 ساعته،علاوه بر 326چشمه سرویس بهداشتی فعال در سطح منطقه،امکان استفاده از93چشمه سرویس بهداشتی این اماکن نیز برای زائران و مجاوران فراهم است و هزینه ای بالغ بر600 میلیون ریال نیز به این امر اختصاص یافته است.

وی به مصوبه شورای تامین استان در خصوص پخش نذورات اشاره کرد و گفت: به منظور تامین ایمنی مراسمات دهه آخر صفر و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در شورای تامین استان، پخش نذورات در مبادی ورودی و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی ممنوع است و به همین دلیل ایستگاه صلواتی در این محدوده بر پا نمی‌شود.

نعمتی با اشاره به استقرار 2 ایستگاه صلواتی در خیابان‌های نزدیک به حرم مطهر و خیابان‌های سطح 2، افزود : یک ایستگاه صلواتی در مجاورت مسجد صاحب‌الزمان(عج) ابتدای شارستان تقاطع خیابان شهید نواب صفوی و شارستان برپا شده و یک ایستگاه نیز در حاشیه بولوار شهدای حج در محل مسجد و حسینیه گدای علی(ع)ایستگاهی استقرار یافته است.

شهردار منطقه ثامن مشهد خاطر گفت: نذورات این 2 ایستگاه با مشارکت خیران استان فارس و خوزستان تهیه شده که از آن جمله می‌توان به تهیه 50 تن مرکبات و خرما اشاره کرد.

 

انتهای پیام// ف.ح

 


40هزار نفر نیز در پوشش کاروان‌های زائر پیاده میهمان مشهد مقدس خواهند بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.