مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از وجود ۳۶ هزار موقوفه و رقبه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اقدامات این اداره کل در سالجاری افزود: با ادغام سه اداره شهرستانی هم اینک تعداد ادارات اوقاف شهرستانی آذربایجان غربی به ۱۴ مورد رسیده و ۹ اداره از این تعداد در زمین‌های اوقافی مستقر هستند که بر اساس سیاست‌های جدید سازمان اوقاف مقرر شده برای انتقال به زمین‌ها و ساختمان‌های دولتی به سرعت تعیین تکلیف شده یا اجاره بهای موقوفات از سوی دولت تعیین و پرداخت شود.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۶۰ میلیارد ریال توافق نامه با دولت امضا شده که برای انجام اموراتی از جمله تعمیرات مساجد، تکمیل مصلا‌ها و کمک به ادارات اوقاف شهرستانی هزینه خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: برای تأمین امکانات و تکمیل دانشکده علوم قرانی در خوی نیز مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای تکیه حمزیان چایپاره مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در آذربایجان غربی افزون بر ۳۶ هزار موقوفه و رقبه وجود دارد که تا چندی پیش ۱۴ هزار مورد از آن‌ها سند مالکیت رسمی نداشتند، اما مقرر شده در یک برنامه فشرده ۲ ساله ۱۴ هزار مورد آن‌ها سنددار می‌شوند و امسال نیز ۲۴۰۰ مورد آن سند دار شده‌اند.

جوانبخت گفت: پس از جلسات با مقامات ارشد نظامی کشوری و استانی بدهی ۱۶۹ میلیارد تومانی نیرو‌های مسلح به اوقاف آذربایجان غربی محرز شد و خوشبختانه فرماندهان نیرو‌های مسلح استانی و کشوری نیز نظر مساعدی برای تسویه دیون دارند.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی موقوفه متعلق به اوقاف آذربایجان غربی در مرز مهران اقدام به برپایی یک موکب کرد و به ۵۵ هزار نفر خدمات رسانی انجام داد اگرچه آمادگی خدمات رسانی به ۱۵۰ هزار نفر وجود داشت، اما به دلیل بسته بودن مرز خسروی و معطل ماندن دران این امکان فراهم نشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال افزون بر ۱۰ هزار متر مربع از رقبات استان بازسازی و مرمت شد، افزود: به زودی محموله کمک‌های اوقاف آذربایجان غربی به مردم زلزله زده کرمانشاه که شامل کالا‌هایی به ارزش ۴۰ میلیون تومان است به شهر‌های غرب کشور اعزام می‌شود.

انتهای پیام//ن.م

موقوفات آذربایجان غربی سنددار می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.