در دو روز گذشته 3هزار و234 نفر از مردم همنوع دوست آذربایجان غربی با مراجعه پایگاههای انتقال خون در استان یاریگر مصدومان نیازمند زلزله کرمانشاه شدند.

معاون فنی و فناوری های نوین انتقال خون آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   گفت: مردم از ساعت های اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه، حس نوع دوستی خود را با حضور در مقابل مراکز خونگیری این استان به نمایش گذاشتند و همدلی آنان شایسته تقدیر است به طوریکه  در روز دوشنبه 1765 نفر و روز سه شنبه  1469 نفر اهدای خون داشتند.

علیرضا خواجه نجفی با تاکید بر اینکه نیاز اورژانسی به اهدای خون در این استان وجود ندارد افزود: خون گیری از اهداکنندگان نوع دوست از ساعت اولیه روز دوشنبه تا ساعت 21 نیز ادامه داشت و اشتیاق مردم استان در اهدای خون به مردم زلزله زده کرمانشاه تحسین برانگیز است..

وی با تاکید بر اینکه زمان نگهداری خون محدود است، گفت: خون گیری از اهداکنندگان طبق روال عادی در مراکز انتقال خون انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون در ساعات اولیه وقوع زلزله از گروه خونی Oمنفی' استقبال بیشتری کرد، افزود: همه گروه های خونی می توانند از این گروه، خون دریافت کنند و این ویژگی در زمان های اضطراری امدادرسانی را با سرعت بیشتری میسر می کند..

وی تاکید کرد: مردم نگران ذخایر خون برای اهدا به زلزله زدگان نباشند چون طبق اعلام سازمان انتقال خون کشور ذخایر خون در حالت رضایت بخش است.

علاوه بر اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی چهار پایگاه اهدای خون ثابت در شهرستان های خوی، میاندوآب، نقده و مهاباد در طول سال به خون گیری اقدام می کنند.

 یکشنبه شب/21 آبان/ در منطقه مرزی ایران و عراق زلزله ای به بزرگی 7.2 ریشتر به وقوع پیوست که در بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی از جمله شهرستان های جنوبی این استان نیز احساس شد.

در پی این زمین لرزه، شهرستان های غربی استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب بیشترین خسارت را داشته اند.

انتهای پیام/ح

اهدای 3 هزار و234 واحد خون به مصدومان زلزله کرمانشاه در آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.