مسئول مرکز لرزه نگاری بیرجند گفت: افزودن دو ایستگاه دیگر لرزه نگاری در خراسان جنوبی ضروری است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ هاشمی،مسئول مرکز لرزه نگاری بیرجند گفت:حوالی قاین و درح خراسان جنوبی نیاز ضروری به راه اندازی ایستگاه لرزه نگاری دارد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این دو ایستگاه به 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است،افزود: ایستگاه عشق آباد طبس نیز جانمایی شده است و بزودی راه اندازی می شود.

مسئول مرکز لرزه نگاری بیرجند گفت: با راه اندازی ایستگاه لرزه نگاری در فواصل معین، مکان دقیق و شدت زلزله در کمترین زمان ممکن، ثبت می شود بطوری که با راه اندازی ایستگاه لرزه نگاری درجنوب شهر بیرجند، زمین لرزه دیشب (با قدرت 3.9 ریشتر)، با اندازه گیری سریع پس لرزه های بعدی( 2.3 و 1.1 ) و مشخص شدن روند نزولی آن، خارج شدن از وضعیت قرمز را اعلام کردیم.


هاشمی با اشاره به وجود 13 ایستگاه لرزه نگاری فعال در خراسان جنوبی افزود: براساس استاندارد جهانی در هر 50 کیلومتر باید یک ایستگاه لرزه نگاری وجود داشته باشد.


وی گفت: خراسان جنوبی به دلیل وسعت زیاد، با این استاندارد فاصله زیادی داریم که با راه اندازی ایستگاه های عشق آباد، درح و قاین وضعیت استان در این خصوص بهبود می یابد.


مسئول مرکز لرزه نگاری بیرجند افزود:عمق کم، نزدیک بودن کانون زلزله به شهر بیرجند و نوع جنس سنگ منطقه را از دلایلی است که باعث شد مردم بیرجند زمین لرزه دیشب را با قدرت 3.9 ریشتر، بیشتر از این مقیاس احساس کنند.


وی با رد شایعات در خصوص در پیش بودن زمین لرزه بزرگ گفت: زمین لرزه قابل پیش بینی نیست ولی باید آمادگی جامعه برای مواجه با این حوادث را افزایش داد و با مقاوم سازی ساخت و سازها، خسارات جانی و مالی را کاهش داد.
انتهای پیام/ب


زلزله در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.