نماینده مردم مهاباد گفت: انتظار می‌رود دولت هرچه سریعتر نسبت به بازسازی و امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده اقدام به عمل آورد.

دولت امدادرسانی به زلزله زدگان را سرعت ببخشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در نطق میان‌دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: خبرهای رسیده از مناطق زلزله‌زده حاکی از عدم توانایی دولت در رسیدگی به موقع به زلزله‌زدگان است، علی‌الخصوص در روستاها و مرکز این حادثه است.

وی افزود: امیدواریم مجموعه دولت هرچه سریعتر نسبت به بازسازی و امدادرسانی به این مناطق و ارائه گزارش آن به مجلس شورای اسلامی اقدام به عمل آورد.

محمودزاده تصریح کرد: استان آذربایجان غربی گلستانی از فرهنگ‌های ایرانی است که متأسفانه در طی سال‌های گذشته علی‌رغم داشتن جمعیت بیش از 50 درصد مورد تبعیض و بی‌مهری قرار گرفته است.

نماینده مردم مهاباد بیان کرد: آقای روحانی حتما به یاد دارید که در دوره اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی حداکثری جامعه کرد و اهل سنت در سبد رأی شما قرار داشت. 

وی ادامه داد: چرا علی‌رغم وجود این مسئله در قانون اساسی اجازه داده نمی‌شود که زبان قومیت‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود؟ این در حالی است که خواندن و نوشتن به زبان مادری از ابتدایی‌ترین اصول حقوق شهروندی به حساب می‌آید.

محمودزاده تأکید کرد: بسیاری از جوانان کرد در غرب کشور برای تأمین معیشت و هزینه‌های خانواده به شغل جانکاه کوله‌بری روی ‌آورده‌اند.

نماینده مردم مهاباد اذعان کرد: کشاورزی نقش مهمی در تولید کشور دارد، اما کمترین توجهی به این بخش نمی‌شود و بدهی‌های کشاورزان بعد از گذشت چندین ماه پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مردم ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار