عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه جامع مدیریت بحران در کمیسیون مصوب شده و در دستور رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوالفضل ابوترابی در خصوص  اظهار کرد: لایحه جامع مدیریت بحران در کمیسیون مصوب شده و در دستور رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

وی افزود: در لایحه جامع مدیریت بحران برنامه‌ریزی شده است که شورای عالی تأثیرگذاری بتواند بحث‌ها را پیش‌بینی، پیشگیری و مطالعه کرده و بر اساس این پیش‌بینی و پیشگیری بتواند وظایف دستگاه‌ها در زمان بحران را به آن‌ها تکلیف کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما این است که جزو 10 کشور حادثه‌خیز دنیا در تنوع بلایا هستیم، بلایای طبیعی امروز دامن‌گیر ایران است و قانون فعلی هم جوابگو نیست چون به پیشگیری توجهی نکرده‌ایم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: کار خوبی که پس از زلزله بم صورت پذیرفت این بود که مصوباتی در مورد قوانین ساخت و ساز کلیه بناها داشتیم و همین باعث شد علی‌رغم اینکه بیش از 7 ریشتر زلزله به وقوع پیوست اما کشته‌های ما خیلی کمتر از زلزله بم با وجود ریشتر کمتر نسبت به زلزله کرمانشاه باشد.

وی ادامه داد: باید پیشگیری را مقدم بر بقیه مسائل بدانیم و با توجه به قانون جامع لایحه مدیریت بحران بر روی بحث پیشگیری و مدیریت در صحنه نیز توجه ویژه‌ای شده است.

 

انتهای پیام/م

 

تصویب لایحه جامع مدیریت بحران در کمیسیون مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار